Wrap-up Augustus 2017

In augustus las ik weer heerlijk wat boeken weg, vooral na de teleurstelling die de maand juli was. Begin augustus was ik op vakantie op Rhodos en las ik wat boeken in de zon weg. Daarna bleef ik lekker in het ritme en zo las ik deze maand 11 boeken.

image-2017-09-20

Ik begon de maand met The unexpected everything van Morgan Matson. Dit boek is het ideale zomerboek in mijn ogen. Ik ben nu al nieuwsgierig naar het volgende boek wat van haar zal verschijnen. Dit boek gaf ik in ieder geval vier sterren. Ik heb mijn recensie al geschreven en die zal snel online komen. Op mijn e-reader las ik daarna Idol van Kirsten Callihan. Het idee van dit boek is erg leuk maar de uitwerking wat minder. Ik vond het vaak erg gehaast overkomen. Desondanks was het wel een leuk boek en gaf ik het toch 3,5 ster.

image-2017-09-20 (1)

Een boek wat al jaren op mij lag te wachten en wat ik eindelijk las: Het huis van Hades van Rick Riordan. Ik snap niet waarom ik dit boek zo lang heb laten liggen. Ik sneed daarmee mijzelf ook in de vingers want ik was wat details vergeten en het duurde iets langer voor ik er weer in het verhaal kwam. Dit neemt niet weg dat het verhaal gewoonweg geniaal is en ik gaf het 4,5 ster. Het volgende deel, en tevens het laatste deel in De helden van Olympus, ligt al klaar om gelezen te worden.

image-2017-09-20 (2)

Een van de boeken die ik van mijn stage had meegenomen was Het huis met de judasboom van Laura McVeigh. Dit boek is schitterend en zo mooi en zo heftig. Ik kon het boek echt met moeite wegleggen en wilde alleen maar doorlezen. Ik schrijf hier nog een recensie over want meer mensen moeten dit boek lezen. Ik gaf het 4 sterren.
Het laatste boek wat ik op mijn vakantie las was Song of Princess van Janell Rhianon en wauw, dit is één van de beste boeken die ik nu al gelezen heb dit jaar. Het gaat over de Trojaanse oorlog en ik vind het echt een fantastische boek. Helaas kan ik deel twee nog niet lezen maar ik ben dat van plan snel te doen.

Weer thuis bleef ik het leestempo volhouden. Jason and Medea van Apollonius van Rhodes is slechts een dun boekje maar een goede manier op met klassiekers in aanraking te komen. Het verhaal kende ik al maar het is leuk om het weer opnieuw te beleven. Ik gaf het drie sterren.

Spion van Oranje van Bram de Graaf is het verhaal van een Engelandvaarder tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het is een wonder dat deze jongeman de oorlog heeft overleefd en ik vond het heel bijzonder om zijn verhaal te lezen. Ik had bij sommige stukken echt kippenvel. Het boek is ontzettend toegankelijk geschreven en direct. Het boek is heftig in al zijn eenvoud. Er zijn niet meer woorden gebruikt dan nodig en dat doet het verhaal alleen maar goed. Ik gaf het boek 4 sterren.

image-2017-09-20 (3)

Eindelijk, maar dan ook echt eindelijk, las ik Clockwork Angel van Cassandra Clare. Ik ben van plan hier nog een recensie over te schrijven. Het verhaal was leuk en zat goed in elkaar, ik ben echter gewoon niet een super fan van Cassandra Clare. Ik vind haar verhalen leuk en ze zijn goed en ik snap waarom mensen met haar weglopen maar ik vind het niet zo bijzonder. Leuk, maar niet bijzonder. Daarnaast vind ik Clares hoofdpersonen gewoon irritant, zowel Clary als Tessa wekken die irritatie bij mij op. Uiteraard ga ik wel door met de serie. Het eerste deel gaf ik 3,5 ster.

Wacht op mij - verkleind

Ik was zo veel vergeten over Wacht op mij van J. Lynn dat ik besloot het te herlezen. En ik genoot er weer zo erg van. Ik gaf het 4 sterren en mijn recensie vindt je hier.
Dit fotoboek over 9/11 was schitterend. New York: 09-11 was een mooie toevoeging aan de boeken die al over dit onderwerp zijn verschenen. Als ik de verhalen lees en de foto’s zie krijg ik weer kippenvel. Ik gaf het 4 sterren.
De maand augustus eindigde ik met Trust in me van J. Lynn. Hier schreef ik al een recensie over en gaf het boek vier sterren. Ik hoop heel erg dat Zomer & Keuning ook dit boek gaan vertalen want is een toevoeging aan de serie!

2 thoughts on “Wrap-up Augustus 2017

Geef een reactie

