Bookhaul juni 2017

Ik denk niet dat ik ooit mijn TBR ga verkleinen. Ik zie gewoon zoveel mooie boeken die ik aan mijn collectie wil toevoegen. Dat was in de maand juni niet anders. Ik voegde een hoop boeken toe aan mijn collectie, waaronder twee persoonlijk gesigneerde! Mijn excuses, dit wordt een lange post want ik voegde 26 boeken toe aan mijn boekenkast. #sorrynotsorry

20170701_161604

Van mijn stage nam ik deze maand maar liefst vier boeken mee. Niet op de foto staat Lokvogel van Flynn Berry, een psychologische thriller die ik al heb gelezen. De lange dagen van Castellamare van Catherine Banner is gesigneerd want ik heb haar mogen interviewen. Wat een ontzettend leuk mens! Het is een heerlijk zomerboek om aan het strand te lezen, ik heb er ontzettend van genoten. Het meisje uit het noorden van Katarzyna Bonda is ook gesigneerd. Deze thriller gaat over de Poolse maffia. Ik vind het leuk dat deze thriller zich weer eens ergens afspeelt dan in Engeland of de Scandinavische landen of de Verenigde Staten waar eigenlijk thrillers zich altijd afspelen. Als laatste nam Verrader van de troon door Alwyn Hamilton mee! Ik mag de marketing van dit boek en deze serie verdient meer aandacht in Nederland want hij is zo goed. Het E-book van Rebel in de woestijn is nu maar €2,99!

20170701_191240

Ik bezocht met mijn oma de Hermitage begin juni. De tentoonstelling 1917: Romanovs & Revolutie is absoluut het bezoeken waard. Ik was erg onder de indruk. Van mijn oma kreeg ik twee boeken! Het boek bij de tentoonstelling 1917 Romanovs & Revolutie: Het eind van de monarchie. Wil je deze tentoonstelling ook bezoeken? Hij is nog tot 17 september te bezichtigen! Een ander boekje wat ik van haar kreeg was een historische roman die niet op de foto staat: De keukenjongen van Robert Alexander. Ik las het boek ook al en genoot er erg van.

20170701_191431

Ik ging deze maand meerdere keren naar boekwinkels. Bij Scheltema Amsterdam kwam ik de volgende boeken bij de Ramsj en de tweedehands tegen. Alle drie de boeken stonden al een tijdje op mijn wishlist. Tot de laatste man: Duitsland 1944|1945 van Ian Kershaw, Zwarte Aarde: Geschiedenis van de Holocaust van Timothy Snyder en Alter Ego’s door Mark Landler. Twee boeken over de Tweede Wereldoorlog en een politiek boek over de verhoudingen tussen Hillary Clinton en Barack Obama!

20170701_191640

Aan het eind van de maand kocht ik The Glittering Court van Richelle Mead. Ik ben erg nieuwsgierig naar dit boek en ik vind de cover echt schitterend. Daarnaast was ik verrast over de dikte van het boek. Hij is dikker dan ik had verwacht. Bij de sale in de American Book Center kocht ik New Pompeii door Daniel Godfrey en The Republic of Thieves van Scott Lynch. De laatste is deel drie in een serie dus besloot ik deel één: The Lies of Locke Lamora er ook maar bij de kopen. Ik heb hier al veel over gehoord en ben er erg nieuwsgierig naar. Ik had een bon van 33 euro en nu heb ik nog 10 euro over! Bij de Waterstones kocht ik wederom weer twee little black classics. Ditmaal Sinbad the sailor en Socrates’ defense. De laatste is geschreven door Plato.

20170701_191508

Ook plaatste ik weer eens wat bestellingen op bookdepository. Toen ik deze foto ging maken merkte ik een thema op wat mijn niet eerder was opgevallen: historische romans. Ik merk dat ik de laatste tijd daar weer heel zin in heb. Ik ben nu ook bezig in een dikke historische roman: The Autobiography of Henry VIII. Zodra ik dit boek uit heb wil ik graag Katherine of Aragon: The True Queen van Alison Weir lezen. Eigenlijk wil ik die nu al lezen maar deze boeken door elkaar lezen werkt niet. Alison Weir is trouwens bezig met een roman te schrijven over elk van zijn zes vrouwen. Het boek over Anne Boleyn is ook al uit maar nog niet in deze versie. Daarnaast schafte ik The Boleyn King van Laura Andersen aan omdat hij zo goedkoop is, ik las dit boek al eens en schreef er een recensie over. Traitors of the Tower van Alison Weir las ik ook al want dit dunne boekje heb je zo uit. Het is een erg leuk en informatief boekje waardoor je net even iets meer achtergrond informatie krijgt. Het laatste boek dat bij bookdepository besteld was The summer queen van Elizabeth Chadwick. In mijn haul van mei zagen jullie al dat ik deel twee aanschafte. Ik had deze in mijn wishlist gezet en kreeg opeens een melding dat de prijs was gezakt. Ik heb hem maar snel besteld!

20170701_191547

Via facebook kocht ik We should all be feminists door Chimamanda Ngozi Adichie. Dit boek las ik al eens en vind ik een verplicht boek dat gelezen moet worden. Dit is zo’n ijzersterk essay! By your side van Kasie West kocht ik ook goedkoop over. Dit wordt mijn eerste boek van Kasie West. Voor de Nederlandse fans goed nieuws. Dit boek wordt in het najaar van 2017 naar het Nederlands vertaald door Young and Awesome!

20170701_190855

Via Marktplaats kocht ik zowel Passenger en Wayfarer van Alexandra Bracken goedkoop over maar de vrouw van wie ik het kocht had er een heel pakket van gemaakt:

20170701_190921

Wauw, ik stond echt met open mond dit pakketje open te maken. Zoveel extra dingen. Hoe lief! Zelfs een extra boek: Wintersong van S. Jae-Jones. Dit boek stond al op mijn wishlist maar dit had ik nooit verwacht. Ook de extra spulletjes die uit Owlcrate en Fairyloot boxen komen vind ik erg tof!

20170701_191739

En dan aangekomen bij mijn twee pareltjes van de maand! Ik was al een tijdje op zoek naar deze versie van Magiër van Raymond Feist. En nu vond ik hem in perfecte staat op marktplaats voor maar €7,50. Ik heb echt een dansje gedaan door de kamer. Tevens kocht ik een nieuwe Barnes and Noble editie van iemand over om aan mijn collectie toe te voegen. Dit boek is nieuw niet meer verkrijg dus ik ben er zo blij mee! The Iliad & The Odyssey van Homerus heb ik nu in deze prachtige hardcover editie. Met deze twee boeken ben ik zo ontiegelijk blij!

Deze maand kwamen er ook wat extraatjes binnen. Zo had ik mij opgegeven voor een verrassingspakket van The Lunar Chronicles van Blossom Books. Ik was helemaal vergeten dat ik mij had opgegeven. Er zat een brief, poster, kaartje en boekenlegger van Levana in! Super leuk gedaan. Een collega van mij woont in Rotterdam en vroeg of zij de boekenleggers en stickers van de nieuwe Harry Potter edities voor mij wilde ophalen bij Donner en dat heeft ze gedaan!

20170701_191719

Geen boek maar wel iets wat ik graag met jullie wilden delen. De box van alle seizoenen van Merlin was/is maar €40 op bol.com. Ik ben groot fan van deze serie en vind het jammer dat hij in Nederland niet zo bekend is. Het is zo’n heerlijk verslavende serie!

Geef een reactie

