Wrap-up juni 2017

Juni zit er weer op en dat betekent dat 2017 op de helft zit! De zomer staat voor de deur en er zijn afgelopen tijd weer super fijne boeken uitgekomen. Alleen afgelopen maand kwamen bij Luitingh Sijthoff, waar ik stage loop, 20 boeken uit. Zo veel moois om te lezen. In juni was ik even bang dat het weer een tegenvallende maand zou worden qua lezen, zoals de maand mei. Gelukkig kwam het niet zo ver en las ik deze maand weer een paar pareltjes van boeken. In totaal las ik tien boeken, waarvan twee boeken rereads zijn. Tevens las ik weer eens heel veel op mijn e-reader.

20170701_161427

Lokvogel – Flynn Berry – 3 sterren
Deze thriller nam ik mee van mijn stage omdat het mij erg aansprak. Omdat ik stage loop bij LS vind ik dat ik veel verschillende boeken van hun moet lezen, ik moet tenslotte weten wat er in het fonds zit. Deze thriller begint erg bloederig maar laat je daar niet door tegenhouden want daarna komt dat totaal niet meer terug. Het is een erg psychologische thriller die vooral over rouw gaat. Na verloop van tijd ga je twijfelen aan de hoofdpersoon omdat je niet meer zeker weet of zij wel de waarheid verteld. Het einde vond ik te abrupt waardoor ik het boek drie sterren geef.
Helaas staat het boek niet op de foto want ik heb hem aan mijn moeder doorgegeven.

Slammed – Colleen Hoover – 5 sterren
Dit boek is een reread. Slammed is mijn favoriete Colleen Hoover boek, het liet mij wederom weer achter met een grote brok in mijn keel. Ik hoop dat dit boek naar het Nederlands wordt vertaald zodat de Nederlanders ook kunnen genieten van dit schitterende boek.

De lange dagen van Castellamare – Catherine Banner – 4 sterren
Ik mocht Catherine Banner interviewen voor mijn stage en zodra het interview online staat zal ik er naar linken. Dit boek is echt een heerlijke zomers roman die ik iedereen aanraad. Het geeft je echt het gevoel alsof je in zuid-Italië bent. Doordat ik Banner persoonlijk heb mogen ontmoeten werd het nog leuker. Ik kijk nu al ontzettend uit naar haar volgende boek. Ze heeft mijn boek ook gesigneerd.

20170701_161645

De keukenjongen – Robert Alexander – 4 sterren
Ik bezocht met mijn oma begin juni de tentoonstelling 1917: Romanovs en de Revolutie. Een schitterende tentoonstelling die absoluut het bezoeken waard is. Eén van de twee boeken die ik van mijn oma kreeg was dit dunne boekje die ik alweer aan mijn moeder heb doorgegeven. Een mooie roman over de laatste dagen van de Romanovs. Dat eind was toch wat anders dan ik had verwacht maar erg mooi gedaan.

Paper Princess – Erin Watt – 5 sterren
Broken Prince – Erin Watt – 5 sterren
Twisted Palace – Erin Watt – 4 sterren

Deze gehele trilogie las ik in anderhalve dag uit toen ik ziek in bed lag. Wat een heerlijke trilogie. Ik heb er ontzettend van genoten. Deze boeken worden in Nederland aan geprijsd als Young-Adult maar in mijn ogen zijn het New Adult boeken. Daarnaast heb ik begrepen dat er een spin-off duologie komt die als het goed is nog dit jaar moet verschijnen. Ik kan niet wachten!

Him – Sabrina Bowen & Elle Kennedy – 4 sterren
Nog maar een 4 sterren New Adult erachteraan. Ditmaal met twee mannen in de hoofdrol. Dit boek is hot maar heeft wel genoeg diepgang. Daarnaast vind ik het erg goed dat er een homoseksueel stel de hoofdrol speelt. (Hebben jullie het nieuws gehoord dat het homohuwelijk nu ook in Duitsland gelegaliseerd is!) Deel twee ga ik absoluut lezen.

Stormvogel – Conn Iggulden – 4 ster
Deze historische roman was een reread voor mij zodat ik, nadat ik deel twee heb herlezen, deel drie en vier kan lezen. Ik vind dit een sterke historische serie die meer aandacht verdient in Nederland! In het verleden plaatste ik al een recensie over dit boek.

Traitors of the Tower – Alison Weir – 3,5 ster
Het laatste boek van deze maand is een dunne, slechts 75 pagina’s telt het boekje. Het vertelt de verhalen van zeven verschillende mensen die veroordeeld en vermoord zijn in de Tower van Londen. Een dun maar leuk en informatief boekje waarin je toch heel wat te weten komt over deze mensen. Zo staan er verhalen van bekende mensen in zoals Anne Boleyn, maar ook van minder ogen zoals Lord Hastings.

In de maand juni las ik ontzettend veel leuke boeken en ik vind het lastig om een favoriet te kiezen. De lange dagen van Castellamare en Paper Princess staan absoluut aan de top. Lokvogel was een kleine teleurstelling vanwege het abrupte einde!

2 thoughts on “Wrap-up juni 2017

Geef een reactie

