Wrap-up April & Mei

Sorry voor de weinige foto’s, door de verhuizing en drukte zijn foto’s maken er even tussendoor geschoten.

20170611_184736

April

Auschwitz-de Judenrampe: het vergeten spoor – Hans Citroen – 4 sterren
Dit boek gaat over de zoektocht naar het echte spoor/perron waar de meeste Joden aankwamen in Auschwitz tijdens de Tweede Wereldoorlog. In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken is het spoor bij de grote poort, waar al de foto’s worden gemaakt, niet het hoofdspoor. Dat spoor werd pas in 1944 aangelegd. En zelfs toen werd het andere spoor ook nog gebruikt. Een kort maar fascinerend boek over hoe kwetsbaar herinneren en geschiedenis zijn.

Oblivion – Jennifer L. Armentrout – 3.5 ster
ik genoot ervan om dit boek vanuit Daemons perspectief te lezen. Ik had echter ook wat aanmerkingen. Recensie volgt nog.

4 vriendinnen voor altijd – Ann Brashares – 4 sterren
Ik herlas vorig jaar al de eerste drie delen maar had geen zin om deel vier toen te lezen. Op een warme zondagmiddag herlas ik dit boek uit. Wat een heerlijke nostalgie!

28 dagen – David Saffier – 5 sterren
Dit boek was echt verschrikkelijk goed. Zo realistisch en geloofwaardig en hartverscheurend!
Recensie volgt nog.

Penryn en de nieuwe wereld – Susan Ee – 5 sterren
Penryn en het gevecht om Hemel en Aarde – Susan Ee – 4.5 sterren

Waarom is deze serie niet bekender in Nederland? Want wow, deze serie is zo verschrikkelijk goed en op z’n manier onderscheidend en origineel. Ik heb ontzettend genoten van de gehele serie. Alle drie de delen waren erg goed en er zat geen verslapping in.

Ragdoll – Daniel Cole – 4.5 ster
Op zoek naar de thriller van het jaar? Kijk niet verder! Dit boek is echt heel erg goed. Het leest weg als een Britse detective serie. Ik kan nu al niet wachten op het vervolg.
Recensie volgt nog.

Opgesloten – Amy Ewing – 4 sterren
Wat een krachtige novelle! Recensie volgt nog.

In april als ik 8 boeken waar blij mee want het was druk en chaotisch. Mijn favoriete boek van April is zonder twijfel 28 dagen van David Saffier.

Mei

In mei las ik slechts 6 boeken waarvan er drie boeken rereads waren. De drie “nieuwe” boek gaf ik allen 3 sterren waar ik de rereads 5 sterren gaf. Niet zo’n fantastische leesmaand. Van de drie nieuwe boeken kwamen er twee boeken uit mijn boekenkast die er echt al te lang stonden!

Nacht op de rivier – Erica Ferencik – 3 sterren
Ik kreeg een leesexemplaar mee op mijn stage. Helaas was deze thriller niet mijn wat ik ervan verwachtte. Naarmate het einde vond ik het een beetje bizar worden. Een ander einde had ik geloofwaardiger geworden.

The Score – Elle Kennedy – 5 sterren
De eerste keer dat ik dit boek las gaf ik het boek 4,5 ster, nu gaf ik het 5 sterren! Het is zo goed. Wat mij deze keer opviel was dat er een bepaalde boodschap in zit: het is niet erg als je als vrouw van seks houdt. Je hoeft je daarvoor niet te schamen. We leven in een wereld waar vrouwelijke seksualiteit nog steeds wordt ondergeschoven, waar je als vrouw snel als slet bestempelt wordt. Dit boek laat vanuit een mannelijk perspectief zien dat dat niet zo is! Daarnaast zijn de personages gewoon zo leuk!

Onverminderd – Rebecca Yarros – 5 sterren
Onverminderd heeft zich tot één van mijn all-time favoriete boeken ontpopt. Ook dit keer was het geen teleurstelling. Wat een heerlijk emotioneel boek!

The Boleyn Bride – Emily Purdy – 3 sterren
Dit boek is leuk maar ik was niet volledig overtuigd. Ik wil hier nog een recensie over gaan schrijven.

Daughter of Smoke & Bone – Laini Taylor – 5 sterren
Dit boek las ik een aantal jaren geleden en toen werd ik verliefd op dit boek. De personages en de wereld zijn gewoon schitterend. Deze maand herlas ik dit boek, nu alleen in het Engels. En ik houd nog steeds van dit boek, heel veel zelfs! Ik heb deel twee en drie uiteindelijk toch maar besteld. Recensie volgt.

The women of the cousins war – Philippa Gregory – 3.5 ster
Dit boek stond al vijf jaar ongelezen in mijn kast. Door de tv-serie The White Princess besloot ik dit boek eindelijk uit de kast te halen. Omdat ik bijna een afgestudeerde historica ben, wil ik ook dit soort boeken wat meer gaan recenseren. Tenslotte lees ik dit boeken vrij vaak en sommige zijn erg goed en ook makkelijk te lezen voor een groter publiek. Dit is zo’n toegankelijk boek!

Mijn favoriete boek van de maand mei is The women of the cousins’ war door Philippa Gregory!

4 thoughts on “Wrap-up April & Mei

  1. omg je hebt een aantal van mijn favoriete boeken gelezen, zo leuk!!!!
    Penryn and the end of days is echt een van mn meest favo series ooit en zeker binnen het Engelen aanbod!! Wat een suuuuuuuuuupergave trilogie is dat ❤ Ik vond wel ook vooral het eind van boek 3 ook gehaast overkomen ja en deel je mening met de 4.5 sterren rating. voor de rest is de trilogie gewoon echt fenomenaal ❤

    En OMG daughter of smoke and bone kreeg 5 sterren, YES!! Echt, die boeken: perfectie! Ik houd van die geweldige, unieke schrijfstijl die echt kenmerkend is voor Taylor en als je dit boek al geweldig vond, dan ga je zo ontzettend gek zijn van wat nog gaat komen! Boek twee en drie zijn NOG VEEL beter, vond ik dan tenminste hihi 😉 Ik heb de boeken zowel in hardback en paperback, zegt genoeg ? 😛 Yes, zeker een van de beste boeken die ik ooit las en ze zijn echt ondergewaardeerd! Zo blij om te zien dat ik weer iemand tegenkom die het eerste boek al zo geweldig vind!

    En een rebecca yarros boek wat je tot je favorieten bestempeld? ik HOU VAN JE hahahaha. Rebecca is ook echt een van mijn meest favoriete auteurs ooit en ik las so far alles al van haar wat ze geschreven heeft. Ik ben echt verslaafd aan haar schrijven en krijg er gewoon geen genoeg van. Daarnaast is Rebecca als persoon zijnde zo'n ontzettend oprecht, open en leuk mens en ik heb echt diep respect voor haar ❤ Ik mocht haar voor de blog interviewen vorig jaar en heb af en toe contact met haar via haar eigen facebook pagina en de flygirls facebook groep. Rebecca is echt geweldig! Ik ben benieuwd wat je van de rest gaat vinden wat je nog moet van haar. Ik weet niet of je Wilder al las? – momenteel alleen in het Engels, maar hij wordt vertaald! – want die is ook echt GE-WEL-DIG en het vervolg, NOVA, ook… Rebecca stelt gewoon nooit teleur.

    Sorry voor de mega lange reactie. Maar als ik deze auteurs en boeken voorbij zie komen en er dan ook nog zo enthousiast op wordt gereageerd, gaat mijn inner fangirl compleet LOS, lol.

    Liked by 1 persoon

    1. Hahaha ik heb deel twee en drie van Daughter of Smoke and Bone ook gekocht vorige maand dus ik hoop daar snel aan toe te komen! Ik vind deze covers zo mooi!

      Rebecca Yarros is echt fantastisch. Ik heb haar interview op je blog ook gelezen en wacht met spanning tot deel vier wordt vertaald, ik lees deze serie in het Nederlands misschien dat ik daarna over stap naar het Engels!

      Maakt niet uit, het is toch juist leuk dat je je enthousiasme kan delen!

      Liked by 1 persoon

  2. Ik heb de hele Angelfall trilogie ook gelezen maar ik vond het laatste deel wel echt het slechts. Misschien is dat ook wel omdat er in eerste instantie 6 boeken zouden uitkomen en uiteindelijk dus alles in het laatste deel is gedaan. Naar mijn idee zie je dat ook terug.

    Like

Geef een reactie

