Bookhaul Mei

Oké, ik kan het echt niet. Ik ben gewoon verslaafd aan boeken kopen. Deze maand voegde ik maar liefst 16 boeken toe aan mijn boekenkast. Het zijn wel weer pareltjes maar toch, 16 boeken is wel erg veel!

20170604_201110

Ik kreeg deze maand mijn eerste Fairyloot binnen en ik ben zo intens blij met deze box. In de box zaten maar liefst twee boeken. Flame in the mist van Renée Ahdieh en World mythology in bite-sized chunks van Mark Daniels.

20170604_201058

Via mijn stage mocht ik op bezoek bij het Centraal Boekenhuis. Echt super leuk om dat te zien en te kijken waar alle boeken in Nederland vandaan komen. In de goodiebag zat het volgende boekje: ABC van de literaire uitgeverij door Joost Nijsen.

20170604_201044

Ik vind de little black classics zo leuk! Deze maand kon ik het niet laten om er weer drie toe te voegen. Wonen in een stad waar een Waterstones en een American Bookcenter gevestigd zijn is niet echt goed voor mijn portemonnee. Jason and Medea door Apollonius of Rhodes, The Madness of Cambyses door Herodotus en Circe and the Cyclops door Homerus.

20170604_201011

Tweedehands kocht ik ook nog wat boekjes. Stijl en Macht: De Kennedy’s en een tijdperk door Sally Bedell Smith. In dit boek ben ik al eens begonnen maar hij moest terug naar de bibliotheek. Nu nam ik hem mee bij de kringloop. Via marktplaats kocht ik De verloren held door Rick Riordan. Dit is het eerste deel in de Helden van Olympus serie. Ik heb het boek al eens gelezen maar ik wil heel graag deze serie compleet in mijn kast krijgen. Nu hoef ik alleen nog deel twee.

20170604_200940

Via Facebook kocht ik de The Magicians trilogie over. Jaren geleden las ik deel één in het Nederlands. Ik genoot ontzettend van dat boek maar dacht heel lang dat het een stand-alone was. Het boek deed mij op een positieve manier aan Narnia denken. De serie bestaat uit The Magicians, The Magician King en The Magician’s Land. Het is een heerlijke donkere fantasy serie, geschikt voor fans van Narnia en Harry Potter. Er is ook een tv-serie van gemaakt.

20170604_200914

Bij de American Bookcenter staan geregeld boeken in de Sale. Ook deze maand waren er weer een paar die ik gewoonweg moest meenemen! The unexpected everything door Morgan Matson. Dit boek gaat sowieso mee op vakantie. Queen of Shadows door Sarah J. Maas. Waar iedereen deze maand door het lint ging omdat A court of Wings and Ruin uitkwam was ik dolblij dat ik dit boek voor €6,- mee kon nemen. Nu moet ik echt Heir of Fire gaan lezen. The Winter Crown door Elizabeth Chadwick is een historische roman over Eleanor van Acquitaine, wel deel twee in een trilogie. In mei hervond ik mijn liefde voor historische romans weer. Ik ben erg nieuwsgierig naar deze serie. Deel twee heb ik afgelopen week goedkoop via bookdepository gekocht dus dan kan ik deze serie gaan lezen.

20170604_200830

In mei herlas ik Daughter of Smoke and Bone en besloot ik eindelijk de andere twee boeken aan te schaffen. Days of Blood and Starlight en Dreams of Gods and Monsters. Ze zijn zo mooi! Ik ben echt verliefd op deze covers. Nu hopen dat deel twee en drie net zo goed zijn als deel één.

 

2 thoughts on “Bookhaul Mei

  1. Haha ja als ik in Amsterdam zou wonen dan zou ik ook echt te vaak bij Waterstones of ABC zijn te vinden. En nog meer kopen, haha. Ik dacht ook heel lang dat The Magicians een standalone was tot paar jaar geleden. Helaas kan ik niet echt in het tweede boek komen. Over een paar jaar probeer ik dat nog wel eens.

    Like

Geef een reactie

