Bookhaul April

Ja, ik ben een tijdje weggeweest. Ik ben namelijk verhuisd van Groningen naar Amsterdam, loop full-time stage en ben druk met studie. Bloggen is er een beetje bij ingeschoten maar ik mis het dus ik hoop het langzaam weer op te kunnen pakken.

Ik stop met zeggen dat ik minder boeken ga aanschaffen want ik kan mij er gewoon niet aanhouden. Soms komen er gewoon zulke mooie deals voorbij die ik niet aan mij voorbij kan laten gaan. Zo ontdekte ik Awesomebooks, levensgevaarlijk voor mij. Daarnaast heeft bij een uitgeverij stage lopen zo zijn voordelen! In de maand april voegde ik maar liefst 19 boeken toe aan mijn boekenkast, oeps.

Bij Awesomebooks kocht ik de volgende boeken. Het zijn allemaal tweedehands boeken en dat vind ik helemaal niet erg. Sommige zien er nog uit als nieuws, andere nogal gelezen. Een paar maanden geleden kocht ik al wat delen van The Black Dagger Brotherhood van J. R. Ward bij de kringloop voor €1,- per stuk. Aan de overige delen wilde ik dan ook niet te veel geld besteden. Ik kocht Dark Lover, Lover Eternal, Lover Awakened, Lover Mine en Lover Reborn. Het enige wat ik jammer vind is dat Lover Reborn zoveel groter is dan de rest. Ik heb nu de eerste elf delen en op Lover Reborn na zijn het allemaal pockets, beetje irritant dus. Aan de andere kant mag ik voor dit geld niet klagen 😉
Tevens schafte ik Bloodline van Conn Iggulden aan, deel drie in Wars of the Roses, aan. Super jammer dat deze serie niet verder vertaald gaat worden dus dan maar overschakelen op Engels. Deze mooie hardcover is tweedehands maar ziet er echt als nieuw uit. Daarnaast schafte ik nog enkele historische romans van Margaret George aan. Zij schrijft enorm dikke pillen maar ze zijn zo leuk. Helen of Troy las ik al op mijn e-reader maar wilde ik graag in de kast hebben staan omdat ik het een enorm tof verhaal vind. Elizabeth I en The Memoires of Cleopatra zijn heerlijke dikke pillen waarin ik mij deze zomer hoop te verliezen.

20170502_191922

Ik was op bezoek bij Elfia via mijn stage. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken aan kostuums. Echt schitterend wat mensen voor moeite doen en neer kunnen zetten. Het was ontzettend leuk om zo’n dag mee te maken en ik heb mij echt uitstekend vermaakt. Tevens kocht ik er drie boeken in de uitverkoop. Wild Cards: het spel der spellen ben ik erg nieuwsgierig naar. Ik las er een paar positieve recensies over.\. Angelfall: Penryn en de nieuwe wereld leende ik afgelopen maand van de bibliotheek en las ik maar deze serie wil ik absoluut compleet in mijn boekenkast hebben staan, wat een super toffe serie. Ik raad de serie aan iedereen aan. Het leger van de duisternis van Morgan Rhodes is het derde deel in De Vallende Koninkrijken en nu heb ik de eerste drie delen.

20170502_192116

In de boekenwinkel kocht ik Antonina’s dierentuin van Diane Ackerman naar aanleiding van de trailer The Zookeeper’s Wife, deze film is nu in de bioscoop en ik ben er erg nieuwsgierig naar dit verhaal. Via Marktplaats kocht ik vervolgens het eerste deel van Magnus Chase en de goden van Asgard: Het verdoemde zwaard. Beetje bij beetje maak ik mijn collectie van Rick Riordan boeken compleet. Als laatste kocht ik tweedehands Daughter of Smoke and Bone van Laini Taylor in deze hardcover, dit is mijn favoriete versie van de covers.

20170502_192352

Bij een uitgeverij stagelopen heeft zo zijn voordelen. Ik mocht de leesexemplaren van Nacht op de rivier van Erica Ferencik en De lange dagen van Castellamara van Catherine Banner meenemen. Nacht op de rivier heb ik ondertussen al uit en het is niet onaardig. Tevens mocht ik De Franse Bruiloft van Sabri Louatah meenemen, ik ben ontzettend nieuwsgierig naar deze roman.

20170502_192320

Ik ben echt super blij met al deze mooie boeken maar ik ga proberen om in mei echt minder boeken aan te schaffen!

Geef een reactie

