Wrap-Up Maart 2017

In maart 2017 las ik negen boeken, iets minder dan de afgelopen maanden maar nog steeds een behoorlijk aantal. Ik ben begonnen met full-time stage lopen en hoe leuk dat ook is, het is ook heel vermoeiend waardoor ik ’s avonds soms te moe was om te lezen. Gelukkig zit ik elke dag twee uurtjes in de trein van en naar stage waar ik alsnog veel heb kunnen lezen!

20170306_144702

De Hobbit – J. R. R. Tolkien – 3 ster

De films van De Hobbit vind ik echt fantastisch en het werd wel eens tijd dat ik het boek begon te lezen. Het is een vrij dun boekje, slechts 253 bladzijdes. Toch vond ik het niet zo goed, ik miste de actie. Het werd heel verhalend verteld, te verhalend naar mijn mening. Ik vond het leuk maar niet bijzonder. De films vond ik leuker!

De Oorsprong – Diana Gabaldon – 4 ster

Mijn eerste reactie toen ik dit boek bij de bieb zag staan was “wat dun!” want dit boek is echt verschrikkelijk dun, zeker in vergelijking met de andere delen in De Reiziger serie. Dit boekje telt, minus de eerste hoofdstukken van De Reiziger, 133 bladzijdes.
Daarnaast wilde ik meer. Ik heb zo genoten van dit verhaal maar het was bij lange na niet genoeg. Ik wil meer Jaime!
Recensie volgt

Het Laatste Rijk – Brandon Sanderson – 5 ster

Ik kocht via marktplaats de gehele Nederlandse talige serie van de Mistborn serie. Het Laatste Rijk is het eerste deel en ik besloot het gelijk te herlezen. Ik vond het zelfs nog beter dan toen ik het de eerste keer las!
Recensie volgt

Onverwacht – Rebecca Yarros – 5 ster

Jaaaajjj, weer een nieuwe Rebecca Yarros. Ik heb genoten van de eerste twee delen en Onverwacht deed niet onder voor de eerste twee. Ik kreeg dit boek naar aanleiding van de Hebban leesclub, wat ontzettend leuk was om een keertje mee te doen! Ik kan nu al niet wachten tot het laatste deel uitkomt in het najaar!
Recensie volgt

20170324_170232

Zout van de zee – Ruta Sepetys – 5 ster

Wauw, het regent 5 sterren deze maand en dit boek doet daar niet voor onder. In 2016 las ik Schaduwliefde, één van mijn favoriete boeken van 2016 en Zout van de zee is nu al een van mijn favoriete 2017. Ik vond de verbinding tussen deze twee boeken fantastisch. Zout van de zee is gewoon fantastisch!
Recensie volgt

Maresi – Maria Turtschaninoff – 4 ster

Dit boek heb ik vaak voorbij zien komen bij verschillende bloggers en toen ik het boek bij de bibliotheek zag staan werd ik toch nieuwsgierig. Ik werd positief verrast want het is echt een schitterend boek met een heel mooi verhaal.

The Jewel – Amy Ewing – 4 ster

Dit boek las ik in één avond uit, lang leven bijna drie uur treinen. Het verhaal is echt verslavend en dat einde! Ik ben echt super nieuwsgierig naar hoe dit verhaal verder loopt, helaas komt het vervolg pas in het Nederlands in het najaar uit. Nog even wachten dus
Recensie volgt

20170409_140417

Rebel of the Sands – Alwyn Hamilton – 4 ster
Wat een tof boek, maar ergens ook af en toe niet makkelijk weg te lezen. Wel heb ik genoten van het verhaal en voelde het origineel aan. Ik ben super nieuwsgierig hoe het verder gaat!
Recensie volgt

First Lady’s – Kate Andersen Brower – 4 ster
Dit boekje geeft een inkijkje in het leven van de Amerikaanse presidentsvrouwen sinds Jackie Kennedy. Het is fascinerend! Brower heeft op een toegankelijke manier een kijkje in hun leven gegeven en wat voor druk de vrouwen van presidenten ervaren. Stuk voor stuk hebben de vrouwen mijn respect verdient want ik zou nooit voor zo’n leven hebben gekozen. Daarnaast is de schrijfstijl ontzettend toegankelijk. Ik ben heel benieuwd wat Brower nog meer gaat schrijven want ik ga het sowieso lezen!

Wat een toffe boeken las ik deze maand. Mijn favoriete zijn Zout van de zee en Onverwacht. Het boek dat tegenviel was De Hobbit ook al was het nog best een leuk boek maar niet bijzonder.

Wat was jullie favoriete boek dat jullie lazen in maart?

Geef een reactie

