Wrap-up februari

Februari, de maand dat ik eindelijk mijn scriptie afschreef en inleverde! Nu is het afwachten maar ik ben in ieder geval erg trots op het eindresultaat!
Qua boeken was het een fijne leesmaand. Ik las 12 boeken wat ik een mooi aantal vind en waar hele mooie pareltjes tussen zaten. Daarnaast waren het ook erg diverse boeken.

20170220_143709

Lang en gelukkig – Audrey Carlan – 3 ster
Ik las eindelijk het laatste deel in de Calendar Girl serie en jammer genoeg was het teleurstellend. Voor het eerst ergerde ik me echt heel erg aan het gedrag van Mia. In de voorafgaande delen had ik hier weinig last van maar nu begon het mij opeens te irriteren. Daarnaast vond ik de verhaallijn minder leuk. De bonus op het einde maakte wel een deel goed waardoor ik alsnog op 3 sterren uitkwam.

Obisidian – Jennifer L. Armentrout – 4 sterren – recensie
Ik herlas Obsidian en heb wederom weer van dit boek genoten. En tsja… Daemon!!!

Cinder – Marissa Meyer – 5 sterren
Ook Cinder was een re-read en ik was zo veel vergeten. Nu staat Scarlett planning te herlezen zodat ik dan eindelijk de rest van de serie kan uitlezen!
Recensie volgt nog.

Dark lover – J. R. Ward – 4 sterren
Tijdens mijn bezoekje aan de kringloop eind december kocht ik meerdere boeken uit de Black Dagger Brotherhood serie voor een prikkie. Dark lover is het eerste deel en las ik op mijn e-reader. Ik vond het eerste deel veelbelovend en ik voel een nieuwe verslaving aankomen op serie gebied.
Recensie volgt nog.

HRC: de opzienbare comeback van Hillary Clinton – Jonathan Allen & Amie Parnes – 4 sterren
Vorig jaar las ik Cruciale keuzes uit, het boek wat Hillary Clinton zelf schreef over haar tijd als minister van buitenlandse zaken. Dit boek beslaat dezelfde periode maar is alleen minder gekleurd omdat er onafhankelijk onderzoek naar is gedaan. Het boek werpt een kritische blik op Clinton als minister maar blijf wel eerlijk en gaat niet modder gooien. Het oordeel is positief! Zelf heb ik gewoon een grote bewondering voor Clinton haar kunnen en intelligentie.

Het geheugenboek – Lara Avery – 4 sterren
Dit boek kreeg ik omdat ik onderdeel van het VIB Lounge pannel, van uitgeverij Luitingh Sijthoff! Dit boek zal pas begin april verschijnen maar ik kan nu al zeggen dat het echt een schitterend boek is! Mijn recensie zal binnenkort verschijnen. Ik ben in ieder geval super enthousiast dat dit boek vertaald is! En de cover is ook erg mooi geworden.

Judas: een familiekroniek – Astrid Holleeder – 5 sterren
Het boek wat voor een hoop opschudding heeft gezorgd de afgelopen maanden. Het verhaal las erg makkelijk weg maar bevatte ook schokkende waarheden. Het leven van Astrid is gewoon een compleet andere wereld dan die van mij, en ik denk dan van de meeste mensen. Dit boek is niet alleen een aanklacht tegen Astrids broer Willem Holleeder maar ook tegen de politie en ieder wie daar aan verbonden zijn! Absoluut een aanrader!

20170305_220222

We moeten allemaal feminist zijn – Chimamanada Ngozi Adichie – 5 sterren
Dit is een heel kort boekje, eigenlijk een essay, over wat een feminist zou moeten inhouden in de 21e eeuw. Ik vond het eigenlijk heel confronterend! Dit essay zou gelezen moeten worden door iedereen want het geeft een hoop inzichten!

De chemicus – Stephenie Meyer – 3.5 sterren
Het nieuwste boek van Stephenie Meyer en nog steeds vind ik het lastig om duidelijk mijn mening over dit boek te geven. Het boek was absoluut niet slecht maar het miste een bepaald tempo en een bepaalde spanning die ik nodig vind in een thriller. Het verhaal zelf zat wel absoluut goed in elkaar.
Recensie volgt nog

Hard to get – Anna Banks – 3 sterren
Weer een novelle in the syrena legacy serie. Wederom weer een leuke maar niet noodzakelijke toevoeging!

Of Triton – Anna Banks – 2.5 sterren
Van Of Poseidon heb ik oprecht heel erg genoten maar Of Triton was een teleurstelling. Een uitgebreide recensie volgt nog.

Het Kindertransport – Fedor de Beer – 5 sterren
Dit is een kinderboek over het kindertransport van juni 1943 wat overwegend uit kinderen en hun moeders bestond. Zij zijn allen vermoord in Sobibor. Dit boek werpt daar een blik op maar doet dit op een hele respectvolle, gedegen manier! Ik had echt kippenvel toen ik het boek uit las. Een schitterend boek!
Recensie volgt

Februari was dus een goede leesmaand. Mijn teleurstelling was echt Of Triton maar daar liggen genoeg schitterende boeken tegenover zoals Het Kindertransport en Het Geheugenboek!

Geef een reactie

