Of Poseidon

Of Poseidon – Anna Banks

of-poseidon

 

Uitgeverij: Feiwel & Friends
Jaar: 2012
Genre: YA – fantasy
Bladzijdes: 225
Bindwijze: E-book
Serie: The Syrenca Legacy #1
Waardering: 4 sterren

Galen is the prince of the Syrena, sent to land to find a girl he’s heard can communicate with fish. Emma is on vacation at the beach. When she runs into Galen—literally, ouch!—both teens sense a connection. But it will take several encounters, including a deadly one with a shark, for Galen to be convinced of Emma’s gifts. Now, if he can only convince Emma that she holds the key to his kingdom…

Told from both Emma and Galen’s points of view, here is a fish-out-of-water story that sparkles with intrigue, humor, and waves of romance. (Goodreads)

Dit boek stond al een tijdje op mijn TBR, vooral vanwege die schitterende cover. Ik hoor eigenlijk vrij weinig over dit boek maar mijn nieuwsgierigheid was absoluut gewekt. Dit bleek uiteindelijk een super tof boek te zijn!

Ik had geen hoge verwachtingen van dit boek maar ik vond dit boek zo leuk! De worldbuilding is zo goed! Dat was echt by far het beste gedeelte van het boek. Banks heeft op een geniale manier de Syrena-wereld in onze wereld geweven. De wereld van de Syrena’s zit gewoon erg goed in elkaar. Tot op de kleinste details heeft Banks alles uitgewerkt. Een klein voorbeeld is waar Galen zijn geld vandaan haalt. Banks heeft het op een geloofwaardige manier gebracht. Een ander voorbeeld hoe Syrena er op röntgenfoto’s uitzien. Ik heb zo moeten lachen om Galens verwondering over de mensenwereld, bijvoorbeeld het daten! Wel komen zo duidelijk de verschillen naar voren tussen de mensenwereld en de wereld van de Syrena.

Het verhaal begint nogal gruwelijk maar daarna valt die gruwelijkheid eigenlijk wel weg en wordt het gewoon een leuke fantasy ya roman. Daarnaast zit er een goed tempo in het verhaal, niet te langzaam maar het voelt ook nergens te gehaast. De liefdesgevoelens voelen die ontstaan voelen niet geforceerd aan, maar juist natuurlijk. Banks schrijft zo gedetailleerd dat ik de wereld van de Syrena’s echt voor mij zag. Weliswaar is de grote verhaallijn niet super origineel, ik zag de plottwist van mijlen ver aankomen, maar is het wel ontzettend vermakelijk. Dat het verhaal een tikkeltje voorspelbaar is maakt mij niks uit door de fantastische worldbuilding en de heerlijke karakters.

Ik vond Galen zeer vermakelijk door zijn constante struggle tussen de mensenwereld en de Syrena-wereld. Daarnaast is hij een man van eer wat erg doorkomt in zijn acties waardoor zijn personage ook geloofwaardig is. Emma is een leuk, ietwat explosief typje. Vaak denkt ze ook niet echt na over haar acties, maar dat maakte haar juist zo leuk als karakter. Stiekem vond ik de twee bijpersonages nog leuker: Rayna en Toraf. Zij maakten het verhaal net wat leuker en komischer. Ik ben nieuwsgierig hoe het met hen gaat aflopen want zij zijn zo leuk!

Of Poseidon heeft mij positief verrast. Waar het verhaal niet bijzonder is, is de worldbuilding echt fenomenaal. Daarnaast zijn de personages leuk en komen ze geloofwaardig over. Banks heeft een fijne schrijfstijl waardoor je door het boek vliegt. Dit boek verdient meer lezers in Nederland want ik denk dat er genoeg lezers zullen zijn die dit boek zullen verslinden!

One thought on “Of Poseidon

Geef een reactie

