Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children

Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children – Ransom Riggs

Uitgeverij: Quirk Books
Jaar:
2011
Genre:
YA – fantasy
Bladzijdes:
352
Bindwijze:
Paperback
Serie:
Miss Peregrine’s Peculiar Children #1
Waardering:
3 sterren

20170113_154925

A mysterious island. An abandoned orphanage. A strange collection of curious photographs.
A horrific family tragedy sets sixteen-year-old Jacob journeying to a remote island off the coast of Wales, where he discovers the crumbling ruins of Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children. As Jacob explores its abandoned bedrooms and hallways, it becomes clear that the children were more than just peculiar. They may have been dangerous. They may have been quarantined on a deserted island for good reason. And somehow—impossible though it seems—they may still be alive.(Goodreads)

Toen ik hoorde dat dit boek verfilmd werd, besloot ik toch maar eens het boek onder het stof vandaan te halen. Ik mocht van mezelf de trailer pas zien als ik het boek zou hebben uitgelezen want ik wilde namelijk zelf een beeld vormen. Van het boek had ik misschien iets te hoge verwachtingen. Ik had een beetje een creepy verhaal verwacht, jammer genoeg kreeg ik iets anders.

Laat ik beginnen met wat ik wel goed vond. Het concept van het verhaal is intrigerend en origineel. De personages zitten absoluut goed in elkaar. Ik vond de peculiar children echt fantastisch en soms ook een tikkeltje bizar. Het verhaal en de personages zitten gewoon erg goed in elkaar. Het meest fantastische van het verhaal zijn de foto’s. Die gaven het hele verhaal een extra lading. Sommige foto’s zijn echt te bizar voor woorden. Deze foto’s maken het verhaal uniek!

Mijn probleem ligt bij de uitwerking van het verhaal. De schrijfstijl was gewoon niet mijn ding. Het greep mijn aandacht niet. Alleen de eerste dertig pagina’s en de laatste vijftig konden mij echt boeien. Wat er tussenin gebeurde interesseerde mij niet echt. Er zat gewoon zo weinig tempo in. Daarnaast waren sommige aspecten lastig voor te stellen/te visualiseren.

Ik ga deel twee absoluut een kans geven omdat ik het concept en het verhaal ontzettend interessant vind. Tevens ben ik nieuwsgierig geworden naar welke foto’s Riggs dit keer heeft gebruikt. Wel heb ik niet zo vreselijk veel haast om het boek te lezen omdat ik erg lang over deel één heb gedaan. Ik ben wat huiverig geworden voor zijn schrijfstijl.

Dus, ondanks dat het concept van het verhaal erg goed is, was de schrijfstijl gewoon niet mijn ding. De foto’s maakten een hoop goed en gaven het verhaal een unieke lading!

Geef een reactie

