BoekBlogger enquête 2016/2017

Joany van Nerdymommy organiseert elk jaar de boekblogger. Ik besloot om mee te doen aan deze leuke enquête!

20161021_153919

Terugblik

#1 Wat is het beste boek wat je hebt gelezen in 2016?
Hoe kan ik nou één boek kiezen van 126 gelezen boeken? Dat is praktisch onmogelijk. Ik publiceerde afgelopen week een lijstje met mijn favoriete boeken van 2016. Een paar van de favoriete zijn Schaduwliefde van Ruta Sepetys, The Kiss of Deception van Mary E. Pearson, De Heerschappij van de Maskers van Sabaa Tahir en Onbereikbaar van Rebecca Yarros.

#2 Welk boek heeft je het meest teleurgesteld het afgelopen jaar?
Codenaam Coco van Carmen Reid vond ik echt by far één van de slechtste boeken die ik niet alleen het afgelopen jaar las, maar alle andere jaren ook. Ik heb me zelden zo geïrriteerd aan een hoofdpersoon. Een ander boek dat mij teleurstelde vanwege mijn verwachtingen is Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children. Het is geen slecht boek, gewoon niet mijn ding.

#3 Welk boek heeft je enorm weten te verrassen in 2016?
Simon versus de verwachtingen van de rest van de wereld van Becky Albertalli. Ik had geen verwachtingen van dit boek maar ik vond het zo enorm leuk. Daarnaast is de boodschap van het boek erg goed.

#4 Als je van alle, door jou gelezen boeken in 2016 slechts één boek mocht aanraden… welke zou je dan kiezen?
Wat een super lastige vragen. Ik zou voor Schaduwliefde gaan want dit boek laat een andere kant van de Tweede Wereldoorlog zien die we eigenlijk niet kennen. Ik ben van mening dat hier meer mensen van op de hoogte zouden moeten zijn.

#5 Wat is de beste trilogie/reeks die je hebt ontdekt in 2016?
Dat is de Off-Campus serie van Elle Kennedy. Deze serie heb ik achter elkaar uitgelezen en elk boek in bijna 24 uur tijd uitgelezen. Elk boek vond ik echt fantastisch.

#6 Welke nieuwe, veelbelovende auteur die je hebt leren kennen in 2016?
Dat zijn er twee. De eerste is Sabaa Tahir, De Heerschappij van Maskers overdonderde mij en ik weet nu al dat ik ga genieten van de komende delen. Zij heeft zo’n heerlijke schrijfstijl. De tweede schrijfster is Ruta Sepetys. Ook zij heeft een fantastische schrijfstijl en durft onderwerpen te belichten die niet super bekend zijn.

#7 Heb je dit jaar boeken gelezen buiten je comfort-zone?
Nee, maar dat is omdat mijn comfort zone erg breed is. Ik heb dit jaar een diversiteit aan boeken gelezen binnen verschillende genres.

#8 Wat is het meest meeslepende, niet-neer-te-leggen boek wat je hebt gelezen?
Dat is denk ik De Heerschappij van Maskers van Sabaar Tahir. Dit boek kon ik gewoon niet wegleggen, het is zo vreselijk goed.

#9 Welk, van de door jou gelezen boeken in 2016, had de allermooiste cover?
Dat is Kiss of Deception van Mary E. Pearson. Deze cover bevalt meer details dan je op eerste gezicht zou zeggen.

20161108_162845

#10 Wat is je favoriete personage uit de boeken die je las in 2016?
Ik denk dat ik dan ga voor Celaena uit de Throne of Glass serie. Ik las The Assassin’s Blade en Crown of Midnight voor de eerste keer. Celaena vind ik echt zo’n goed personage. Ik ben benieuwd hoe zij zich verder gaat ontwikkelen.

#11 Welk boek heeft de diepste indruk op je gemaakt dit jaar?
Wederom weer Schaduwliefde!

#12 Welk gelezen boek in 2016 had een scene die zoveel indruk op je maakte dat je er meteen met iemand over moest praten?
Ik denk dat ik ga voor het einde van Schaduwliefde want ik was er nog niet klaar voor.

#13 Wat is je favoriete relatie (romantisch, familie, vriendschappelijk…) uit de boeken die je hebt gelezen in 2016?
De is de vriendschap tussen Lia en Pauline uit Kiss of Deception. Het was verrassend om over zo’n uitgewerkte vriendschap te lezen.

#14 Wat is het beste boek wat je in 2016 las naar aanleiding van een recensie?
The light between oceans van M. L. Steadman. Wauw dit is zo’n mooi boek!

#15 Welk door jou gelezen boek in het afgelopen jaar zou je graag terug willen zien in de bioscoop? (En met welke acteurs in de hoofdrol?)
Dat zijn er meerdere. Het Zwarte Hart van Stephanie Garber zou een heerlijke film zijn. Daarnaast zijn Riders van Veronica Rossi en Miss Mayhem van Rachel Hawkins zullen ook goede films zijn.

20161201_152558

Bloggen

#16 Wat zijn je favoriete boekenblogs van 2016?
Leave no story behind en Oog op de Toekomst zijn absoluut twee favoriete blogs van mij die vaak check!

#17 Welke review die je hebt geschreven in 2016 is je favoriet?
Pfff… dat vind ik nogal lastig om over mijn eigen recensies te zeggen. Ik ga dan voor Het Zwarte Hart.

#18 Wat is je favoriete boekgerelateerde ontdekking van 2016?
Dan ga ik voor de boekenkaarsen. Ik vind het echt een fantastisch, leuk idee. Ik heb er dan ook twee besteld die elk moment kunnen binnenkomen.

#19 Wat is je mooiste boekenblogmoment van het afgelopen jaar?
Dat ik het bloggen weer heb opgepakt!

#20 Heb je meegedaan aan Challenges in 2016? Zo ja, hoe heeft dat uitgepakt?
Ja, ik deed mee aan de Goodreads challenge die ik met vlag en wimpel heb gehaald.

Vooruitblik

#21 Aan welke boeken ben je niet toegekomen in 2016, en staan nu dus hoog op je nog-te-lezen-lijstje?
Ach, zoveel maar de belangrijkste is Erfenis van Christopher Paolini.

#22 Naar welke boeken die in 2017 worden verwacht kijk jij het meest uit?
Dat moeten er zoveel zijn, maar een speciale is Onverwacht van Rebecca Yarros die in februari uitkomt.

#23 Wat hoop je in 2017 te bereiken met lezen/bloggen?
Er ontzettend veel plezier uit te halen want daar gaat het uiteindelijk om.

#24 Naar welk boek-gerelateerde evenementen in 2017 kijk jij het meest uit?
Omdat ik in het VIB-YA team zit van ls Amsterdam hebben we daar binnenkort een meeting en daar heb ik zoveel zin in!

#25 Doe je dit jaar mee aan een leeschallenge? Zo ja, welke?
Ja, maar daar heb ik al meerdere posts aan gewijd!

20170111_151034

Geef een reactie

