Meest teleurstellende boeken van 2016

Ik heb een fantastisch boekenjaar gehad met een record van maar liefst 126 gelezen boeken waar ik ontzettend trots op ben. Maar waar er meer dan genoeg pareltjes tussen zaten, zaten er ook wat teleurstellingen of naar mijn mening slechte boeken tussen. Dit is mijn mening! Dat ik ze teleurstellend vond, betekent niet dat jij het ook slecht hoeft te vinden!!!

  • Codenaam Coco – Carmen Reid
    Dit vond ik echt een heel slecht boek. De hoofdpersonage was zo naïef en dom en irritant. Daarnaast zaten er gewoon zoveel fouten in het boek waardoor ik mij ook aan het verhaal ging irriteren. Het is niet erg als schrijvers de geschiedenis een beetje buigen om het naar hun verhaal te schrijven, maar dit was wel heel erg slecht. Zo slecht dat het ongeloofwaardig werd!
  • Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children – Ransom Riggs
    Ik vond het verhaal absoluut niet slecht maar ik had wat meer van het verhaal wat verwacht. Het duurde vrij lang voor ik in het verhaal kwam. Ik zie nu pas dat ik mijn recensie nog helemaal niet heb gepost terwijl hij wel al geschreven is, die komt er dus snel aan. Ik ga wel deel twee lezen omdat ik nieuwsgierig genoeg ben om door te lezen. Dit boek was helaas wel wat teleurstellend.
  • Het geheim van mijn man – Liane Moriarty
    Ook dit verhaal teleurstelde mij helaas. Ik vond het een leuk boek maar het tempo was vrij laag. Daarnaast denk ik dat mijn verwachtingen misschien iets te hoog lagen Ik vond de epiloog echt ontzettend sterk gedaan!
  • Vurig – Jennifer L. Armentrout
    Ik las dit jaar redelijk wat boeken van Jennifer L. Armentrout en stuk voor stuk vond ik het echt fantastische boeken op Vurig Ik vond de hoofdpersonen maar zo zo, ik interesseerde mij gewoon niet voor hen. Daarnaast vond ik Andrea nogal oppervlakkig ondanks wat haar overkwam. Ze haalde bij mij een beetje irritant gevoel naar boven. Heel jammer want IJskoud, Wacht op mij, Ga voor mij en Blijf Bij Mij vond ik heerlijke boeken.
  • Vallen – Jackie van Laren
    Ik vond dit een leuk boek maar ik had meer verwacht. Ik vond de Q-serie echt fantastisch maar Vallen las niet zo makkelijk weg en sommige stukken waren wat langdradig.
  • Mischling – Affinity Konar
    Dit is een typisch gevalletje van de te hoge verwachtingen. Dit boek las niet zo goed weg omdat één van de twee hoofdpersonen een vrij lastig perspectief had. Ik vond het verhaal erg mooi gedaan maar doordat het moeilijk las, werd het toch minder. Ik vond dit boek teleurstellend.
  • Ik verdrink in jou – Jasinda Wilder
    Ik had gehoopt dat deze New-Adult een heerlijk boek om weg te zwijmelen zou zijn, helaas was het verre van dat. Als het boek niet zo dun was geweest, had ik het boek niet uitgelezen. Deze serie ga ik ook niet verder lezen.
  • Miss Mayhem – Rachel Hawkins
    Dit is een typisch gevalletje tweede-boek-syndroom. Helaas was het een stuk minder dan zijn voorgangers, wel leuk maar niet zo goed. Beetje teleurstellend dus!

Nogmaals, dat ik deze boeken teleurstellend of slecht vond betekent niet dat dat voor iedereen geldt! Misschien vind jij het wel een leuk of goed boek!

Wat is jullie meest teleurstellende boek van 2016?

3 thoughts on “Meest teleurstellende boeken van 2016

Geef een reactie

