Wrap-Up December 2016

Voordat ik aan mijn terugblik op het gehele jaar 2016 begin, kijk ik eerst nog even terug op de maand december 2016. Voor mijn gevoel was dit een mindere leesmaand terwijl ik nog steeds dertien boeken las, wat een prima aantal is. Ook waren de boeken die ik las niet verkeerd, toch voelt het niet als een goede maand. Geen idee waarom. Voor mijn gevoel zat er gewoon geen tempo in.

20161208_145649

  1. Throne of Glass – Sarah J. Maas
    Ik begon de maand met een re-read. Nadat ik The Assassin’s Blade had uitgelezen twijfelde ik of ik gelijk doorging met Heir of Fire of eerst Throne of Glass zou herlezen. Het werd dus eerst herlezen. Grappig genoeg vond ik het boek nu beter dan dat ik het de eerste keer vond. Ik kon Celeana beter begrijpen en ben nog meer van haar gaan houden dan ik al deed.
    4 sterren – Recensie
  2. Fantastic beasts and where to find them: screenplay – J. K. Rowling
    Lees dit boek pas nadat je de film hebt gezien!!!!!!!! Toen ik het boek las zag ik de film weer voor mij afspelen, wat een heerlijke film en boek. Dankzij dit script vielen mij kleine details op die ik eerder in de film niet had gezien. Ik kan niet wachten tot ik de film weer kan zien.
    5 sterren
  3. De kleuren van het getto – Aline Sax
    Dit was een Graphic Novel over de Tweede Wereldoorlog die zich afspeelt in het getto van Warschau. Dit verhaal vertelt het verhaal van de vervolging in de getto’s op een simpele maar doeltreffende manier. Ik vond het een onroerend verhaal dat bij mij binnen kwam.
    4 sterren
  4. Tijdperk Willem Holleeder – John van den Heuvel
    Dit boek las ik als ik voorbereiding op Judas die ik binnenkort wil gaan lezen. Hoewel het een interessant boekje was, viel de schrijfstijl tegen. Je kreeg eerst een hoofdstuk met informatie om vervolgens krantenartikelen te krijgen met precies dezelfde informatie waardoor het beetje dubbelop werd en het boek niet lekker weg las. Sommige stukken werden wel vier keer herhaald, dat is echt te veel.
    5 sterren

20170101_161040

  1. Crown of Midnight – Sarah J. Maas
    Hoewel ik normaal gesproken niet een boek twee keer binnen één jaar las, maakte ik voor dit boek een uitzondering. Ik was al zoveel vergeten maar ook dit boek ben ik meer gaan waarderen. Ik ben nu echt verliefd geworden op deze serie. Deel drie ga ik heel snel lezen.
    4 sterren – recensie volgt
  2. Neighbors – Jan T. Gross
    Dit boek is van groot belang voor mijn scriptie. Het verhaal blijft erg heftig maar ik vind het een erg goed boek!
    5 sterren
  3. Penryn en het einde der dagen – Susan Ee
    Wauw, dit boek heeft mij ontzettend verrast. Ik had niet verwacht dat dit boek zonder donker maar o zo goed zou zijn. Ik wil heel graag snel aan deel twee beginnen maar ze hebben het boek niet bij de bibliotheek. Even wat langer wachten dus.
    5 sterren – recensie volgt
  4. Bij nacht vermoord – J. D. Robb
    Ik vind het knap hoe Robb in zo’n dun boekje toch een weergaloos spannend verhaal neerzet. Tot het einde toe blijft het super spannend. Ik vond alleen het einde wel heel gehaast gaan. Het had best ietsjes langzamer kunnen gaan.
    3 sterren
  5. Hogwarts: an incomplete and unreliable guide – J. K. Rowling
    Ik denk niet dat ik ooit genoeg krijg van de wereld die Rowling heeft geschapen. Dit boekje geeft een beetje extra informatie en vind ik denk ik de leukste van de drie!
    5 sterren

20170101_161135

  1. Vurig – Jennifer L. Armentrout
    Dit boek viel mij vies tegen. Ik vond IJskoud echt heel erg leuk, maar Vurig helaas niet zo.
    3 sterren – recensie volgt
  2. Het Afscheid van de Vroedvrouwen – Jennifer Worth
    Wat een heerlijk einde van deze serie. Ik vond dit deel het beste van de drie!
    4 sterren
  3. Ter Herinnering: John F. Kennedy – Rick Kuethe
    Gewoon een dun boekje over Kennedy. Ik vind het een fascinerende man en wil graag meer over hem lezen maar had even geen zin en tijd voor een dikke pil. Dit boekje is dan erg geschikt! Gewoon een leuke toevoeging.
    3 sterren
  4. Mischling – Affinity Konar
    Dit boek had zoveel potentie maar heeft het voor een deel niet kunnen waarmaken en dat vind ik zo zonde. Binnenkort zal ik een uitgebreidere recensie over dit boek schrijven.
    3 sterren – recensie volgt

Mijn hoogtepunt van deze maand was absoluut Penryn en het einde der dagen. Dat boek heeft mij echt weggeblazen en vond ik zo enorm goed. Mijn teleurstellingen waren Vurig en Mischling.

Geef een reactie

