Series die ik heb uitgelezen in 2016 #2

In 2016 heb ik meerdere series uitgelezen. Sommige series heb ik (eindelijk) uitgelezen, andere series heb ik volledig verslonden dit jaar. Vorige week liet ik al de eerste vijf series zien ik die heb uitgelezen! Vandaag laat ik jullie de overige series zien. In totaal las ik vijf series uit.

the_selection_series2

The selection – Kiera Cass
Dit jaar kwam het laatste deel in the Selection serie uit, nu dan ook echt het einde. Deze serie is echt één van mijn quilty pleasures. Je kan een hoop slechte dingen over deze serie zeggen en sommige punten zijn ook echt wel waar, maar dat kan mij geen ene moer schelen want ik ben gewoon zo dol op deze serie. Dit jaar las ik The Crown en de bundel van de novelles Happily Ever After. Nu moest ik dan echt afscheid nemen van deze heerlijke serie!

1 The Selection
2 The Elite
3 The One
4 The Heir
5 The Crown
Happily Ever After

91xrpear2tl-_sl1500_-1

Off-Campus
Deze serie bingereadde ik in november. Ik HOUD van deze serie. Dit is absoluut een van mijn favoriete series geworden. Ik heb zo’n vermoeden dat ik deze serie, of in ieder geval een deel, snel zal herlezen. Ben je op zoek naar een goede New-Adult serie is dit absoluut een must-read.

1 The Deal
2 The Mistake
3 The Score
4 The Goal

pottermore-presents-ebooks

Pottermore Presents – J. K. Rowling
Voor de echte Potterheads onder ons is deze serie onmisbaar. Het zijn de drie e-books, elk ongeveer 80 pagina’s. Deze boekjes geven achtergrond informatie over de wereld van Harry Potter. Zo leren wij bijvoorbeeld het achtergrondverhaal kennen van professor Anderling. Ik kende al een deel van de informatie via Pottermore maar alsnog vond ik het heerlijk om op deze manier de wereld in te duiken waar we allemaal zo dol op zijn.

1 Short stories from Hogwarts of heroism, hardship and dangerous hobbies
2 Short stories from Hogwarts of power, politics and pesky poltergeists
3 Hogwarts: an incomplete and unreliable guide

20161223_210428

Frigid – Jennifer L. Armentrout
In 2016 begon ik in de wacht-op-mij-serie van Jennifer L. Armentrout/J. Lynn. Deze serie vind ik echt heerlijk. Zo werd ik nieuwsgierig naar de IJskoud duologie. IJskoud vond ik echt een heerlijk boek wat ik niet kon wegleggen. Jammer vond ik Vurig een stuk minder. Deze duologie laat zien dat waar een deel fantastisch is, dat geen garantie biedt voor het tweede deel. Binnenkort hoop ik eindelijk recensies van beide boeken online te zetten (zodra mijn scriptie af is ga ik weer meer recensies plaatsen).

1 IJskoud
2 Vurig

20161223_211056

Haal de vroedvrouw – Jennifer Worth
In 2016 begon ik met de tv-serie Call the Midwive (hij staat op Netflix) wat een verslavende werking op mij bleek te hebben. Ik vind de serie vol humor zitten maar het weet ook op een mooie manier een stukje geschiedenis bloot te leggen. Toen ik hoorde dat de serie was gebaseerd op deze boeken werd ik natuurlijk nieuwsgierig naar deze boeken. De boeken vertellen grotendeels dezelfde verhalen die we ook in de tv-serie voorbij zien komen. Wel zijn de boeken een stuk zwaarder. De humor die in de serie zo prominent aanwezig is, ontbreekt grotendeels in de boeken. In de boeken krijgen we veel meer achtergrondinformatie over hoe het de armen verging. Ik vond de boeken leuk, maar niet bijzonder. Ik vind de serie leuker dan de boeken, waarschijnlijk omdat ik die eerder zag dan dat ik de boeken las! (Nog een leuk weetje, de schrijfster van de boeken was echt een vroedvrouw in Poplar tijdens de jaren vijftig. De gebeurtenissen zijn veelal op waarheid gebaseerd)

1 Haal de Vroedvrouw
2 De kinderen van het armenhuis
3 Afscheid van de vroedvrouwen

Welke series hebben jullie uitgelezen in 2016?

Geef een reactie

