2017: leesdoelen #2

Het jaar 2016 loopt ten einde en het wordt tijd om vooruit te kijken naar het jaar 2017! Ik heb voor mezelf meerdere leesdoelen gesteld in 2017. Gisteren konden jullie al mijn eerste twee doelen lezen, hier komen doel drie en vier!

classics
Klassiekers (bron)

#3 Series uit lezen!
Ik ben vast niet de enige die van dit probleem last heeft, aan series beginnen maar vervolgens niet uitlezen! Mijn lijst met onuitgelezen series is talloze malen langer dan mijn lijst met uitgelezen series. Ik wil in 2017 minimaal twaalf series (één per maand) uit lezen. Ik heb hieronder een lijst gezet met series die ik zou willen uitlezen maar mijzelf kennende kan ik ook weer compleet van deze lijst afwijken! (Ik heb er één extra toegevoegd omdat ik nummer 13 sowieso uitlees)

  1. Erfgoed – Christopher Paolini
    In 2016 herlas ik al de eerste drie delen in deze serie. Ik had gehoopt het vierde deel, Erfenis, nog voor 1 januari 2017 uit te lezen. Helaas is mij dit niet gelukt. 2017 it is!
  2. Helden van Olympus – Rick Riordan
    Nog twee delen moet ik in deze serie, pas dan mag ik van mijzelf de andere boeken van Rick Riordan gaan lezen!
  3. Vampire Academy – Richelle Mead
    Ik vind dit een heerlijke serie dus waarom ik hem steeds niet uit lees…al sla je me dood! 2017 moet daar verandering in brengen. Ook van deze serie moet ik nog slechts twee delen!
  4. Lux – Jennifer L. Armentrout
    Ik kocht in november 2016 alle delen waardoor ik straks lekker makkelijk door kan lezen. Ik wil de eerste drie delen herlezen en dan de laatste twee delen erachteraan lezen. Wat is dat toch met mij en nog twee delen moeten lezen steeds.
  5. Narnia – C. S. Lewis
    Ik weet echt niet meer welke boeken ik wel en niet heb gelezen. Omdat de boeken zo dun zijn wil ik elke maand één boek lezen, dat moet niet zo moeilijk zijn omdat elk boek maar iets meer dan 200 pagina’s telt.
  6. After – Anna Todd
    Ook van deze serie wil ik de eerste twee delen herlezen om daarna de laatste drie delen te lezen. Deze serie is echt mijn quilty pleasure!
  7. The Syrena Legacy – Anna Banks
    Aan deze serie begon ik op de valreep van 2016 en vind ik erg leuk. Deze serie is perfect voor tussendoor en daarom makkelijk uit te lezen.
  8. In de schaduw van de raaf – Anthony Ryan
    Deel één vond ik echt fantastisch. Deel twee ben ik halverwege maar het boek moest terug naar de bibliotheek. In het voorjaar komt er een nieuw boek uit van Ryan, dus wil ik erg graag deel twee en drie uitlezen zodat ik daarna aan zijn nieuwe serie kan beginnen.
  9. Rebel Belle – Rachel Hawkins
    In 2016 las ik deel twee en nu hoef ik alleen nog maar deel drie. Moet makkelijk kunnen in 2017!
  10. Godinnentest – Aimee Carter
    In 2016 herlas ik deel één zodat ik daarna twee en drie kon lezen. Nooit gedaan! Dat zal in 2017 toch eens tijd worden. Ook omdat die serie al veel te lang stof staat te happen in mijn kast!
  11. Throne of Glass – Sarah J. Maas
    Eind 2016 las ik The Assassin’s Blade en herlas ik deel één en twee. Ik ben verliefd aan het worden op deze serie en aangezien in 2017 het laatste deel uitkomt wil ik deze serie graag volledig gaan uitlezen!
  12. To all the boys I’ve loved before – Jenny Han
    Ik was van plan voor het bezoek van Jenny Han aan Nederland al deel twee te lezen wat er helaas niet van is gekomen. In 2017 komt deel drie uit en dus kan ik dan de volledige serie uitlezen!
  13. Calender Girl – Audrey Carlan
    Ik zit met spanning te wachten totdat de bibliotheek deel vier in deze serie heeft. Het is absoluut geen hoogstaande literatuur maar wel erg vermakelijk!

#4 Meer Klassiekers lezen
Ik zie ze vaak voorbij komen, klassiekers. Helaas merk ik dat ik ze niet vaak lees. 2017 moet daar verandering in gaan brengen. Ik heb een lijstje gemaakt met klassiekers die ik graag zou lezen en ik hoop er in ieder geval een paar van te tackelen in 2017.
(Schuingedrukte boeken zijn een reread)

  • Jane Eyre – Charlotte Brönte
  • Pride and Prejudice – Jane Austen
  • Lord of the Rings – J. R. R. Tolkien
    Deel één en een gedeelte van deel twee heb ik al gelezen maar zal ik herlezen
  • The Three Musketeers – Alexandre Dumas
  • Wuthering Heights – Emily Brönte
  • Dracula – Bram Stoker
  • Les Miserables – Victor Hugo
  • The Little Prince – Antoine de Saint-Exupéry
  • War & Peace – Leo Tolstoy
  • The Handmaid’s Tale – Margaret Atwood
  • The adventures of Sherlock Holmes – Arthur Conan Doyle
  • De werken van Shakespeare
  • De klokkenluider van de Notre Dame – Victor Hugo
  • Far from the Madding Crowd – Thomas Hardy

Morgen komen mijn laatste doelen!

Geef een reactie

