The Christmas Song Book Tag

 

Ik kwam deze Tag tegen bij Kwante in Wonderland en hoewel ik weinig met Kerst heb leek mij deze Tag wel van toepassing vandaag. Fijne Kerst allemaal!!!
De afbeeldingen met vragen heb ik ook van Kwante overgenomen!

vraag-1-1
Ik denk dat de Darkling uit de Grisha serie hier erg van toepassing is. Ergens ga je toch om deze man geven ook al weet je dat je hem niet moet vertrouwen!

vraag-2-1
Wij doen thuis niet aan kerst maar aan Sinterklaas, Vuur en As: fakkel tegen het duister stond hoog op mijn lijstje en die kreeg ik gelukkig ook! Als ik nu een boek zou moeten noemen dan zou ik kiezen voor Zout van de Zee door Ruta Sepetys.

vraag-3-1
Eragon is hier het meest perfecte voorbeeld van. Alleen al in de eerste drie delen is hij ontzettend veranderd en gegroeid, in 2017 ga ik eindelijk lezen hoe het met hem afloopt.

vraag-4-1
De gebroeders Wemel! Kom op, wie moet ik anders kiezen dan deze twee broers die altijd kattenkwaad uithalen.

vraag-5-1
Dat zijn de boeken van Rebecca Yarros: Onverminderd en Onbereikbaar. Deel drie komt in het Nederlands uit in februari, alleen jammer van de coverchange. Maar goed, beide verhalen hebben mijn hart gesmolten.

vraag-6-1
Ik kan hier zoveel boeken voor kiezen, maar ik kies voor Dochter van het Woud. Ik wilde geen standaard keuze geven. Ik weet alleen niet meer of het zich nu in Ierland of Schotland afspeelt (sorry…)

vraag-7-1
Ik heb niet echt speciale boeken die mij in de sfeer van kerst brengen maar als ik dan toch moet kiezen ga ik denk ik het voor het meest geantwoorde antwoord: Harry Potter natuurlijk!

vraag-8
Ik kies niet een karakter maar een hele familie: de Wemel Familie. Het lijkt mij heerlijk om met deze familie kerst te vieren, het zal in ieder geval niet saai zijn!

vraag-9
Dat is een hele makkelijke keuze: Codenaam Coco door Carmen Reid. Ik heb zelden zo’n slecht boek gelezen waarin zoveel fouten zaten en het hoofdpersonages echt te stom voor woorden was.

vraag-10
Schaduwliefde
van Ruta Sepetys. Dit is één van de mooiste boeken die ik het afgelopen jaar las. Dit boek onthult een stukje geschiedenis wat betreft de Tweede Wereldoorlog was veel te onbekend is. Daarnaast is het verhaal gewoon hartverscheurend!

Wat is jullie favoriete Kerstlied?

Geef een reactie

