Wrap-up November 2016

Ik heb echt bizar veel gelezen in de maand november. Helaas loop ik wel gigantisch achter met recensies schrijven. Op het moment ben ik bezig met mijn scriptie en dat neemt veel tijd in. In mijn pauzes ga ik liever een boek lezen dan dat ik recensies ga schrijven omdat ik al zoveel aan het schrijven ben. Maar, er komen nog recensies aan! Dus heb geduld alsjeblieft. In oktober las ik al een record van 16 boeken, deze maand las ik maar liefst 18 boeken. Ik kan me haast niet voorstellen dat mij dat in december weer lukt, maar ik durf niks meer te zeggen.

20161104_152022

  1. Iene Miene Mutte – M. J. Arlidge
    Een nieuwe thrillerschrijver is opgestaan. Zijn boeken zijn niet super dik maar wel super spannend. Tot op het einde had ik geen idee wie de dader was. Daarnaast is de hoofdpersoon van deze serie, Helen Grace, niet de typische rechercheur maar dat maakt haar net even leuker en unieker.
    4 sterren – recensie volgt
  2. A touch of midnight – Lara Adrian
    Dit is de prequel van de Middernacht-serie. Het verhaal speelt zich in de jaren zeventig af en zo leren we het verhaal van hoe Gideon en Savannah elkaar hebben leren kennen.
    5 sterren – recensie volgt
  3. Dear John – Nicholas Sparks
    Omdat ik de film echt één van de mooiste films ever vind, mooier zelfs dan the notebook, en het boek al heel lang ongelezen in mijn boekenkast stond werd het wel eens tijd dat ik dit boek oppakte. Ik werd aangenaam verrast!
    4 sterren – recensie volgt nog
  4. The Deal – Elle Kennedy
    Ik ben verliefd op dit boek en op deze serie.
    5 sterren – Recensie

20161115_151846

  1. Zeven minuten na middernacht – Patrick Ness & Siobhan Dowd
    Dit is zo’n mooi boek en dit boek verdient zo veel meer aandacht dan dat het krijgt. Misschien kan de verfilming van dit boek, die binnenkort in de bioscoop verschijnt, daar verandering in brengen.
    5 sterren – Recensie
  2. The Mistake – Elle Kennedy
    Deel twee in de Off-Campus serie. Ik ben verslaafd.
    4 sterren – recensie volgt
  3. The Score – Elle Kennedy
    Deel drie! Deze boeken zijn verslavend en ik las de boeken binnen enkele dagen uit.
    5 sterren – recensie volgt
  4. De Heerschappij van de Maskers – Sabaa Tahir
    Wauw, ik ben blij dat ik bijna een jaar heb gewacht om dit boek te lezen want nu kan ik binnenkort, nadat ik de eerste versie van mijn scriptie heb ingeleverd, deel twee gaan lezen die ik voor Sinterklaas heb gekregen. Dit boek is echt fantastisch!
    5 sterren – Recensie volgt
  5. Het Officiële Geïllustreerde boek bij de Twilight Saga – Stephenie Meijer
    Dit boek is de must-have voor Twilight fans. Je krijgt een berg achtergrond informatie over de personages plus een hele boek schetsen van zowel personages als plaatsen. Ik vond het heerlijk om op deze manier weer in de Twilight wereld te duiken. In september herlas ik al Twilight. In het nieuwe jaar ga ik zeker de andere delen herlezen. Naast de achtergrondinformatie krijg je een erg groot interview met Stephenie Meijer, de playlists bij de boeken en nog van alles.
    4 sterren
  6. Echte schoonheid zit van binnen – Audrey Carlan
    Deel drie in de Calendar Girl serie. Deze serie is ergens zo fout maar ook zo vreselijk leuk. Hoe Mia over haar eigen lichaam en de seks praat is soms echt tenenkrommend. Het is echt vreselijk verslavend en mijn absolute guilty pleasure. Ik kan niet wachten tot het laatste deel.
    4 sterren

20161122_142006

  1. Vallen – Jackie van Laren
    Ik vond de Q-serie van de schrijfster echt fantastisch en was dan ook erg benieuwd naar dit verhaal. Helaas viel het wel een beetje tegen.
    5 sterren – recensie volgt
  2. The Goal – Elle Kennedy
    Het laatste deel in de Off-Campus : ( : ( 😦
    Maar wauw, wat een goed einde. Toch wil ik meer!
    4 sterren – recensie volgt
  3. Power, Politics and Pesky Poltergeists – J. K. Rowling
    Deel twee in de Pottermore Presents serie en ik vind het heerlijk om al die kleine extra details over de Harry Potter Wereld te leren. J. K. Rowling is echt geniaal. Wie verzint er nou alle minister namen plus waarmee ze bekend werden. Voor de echte Potterheads is deze serie echt van onmisbare waarde.
    4 sterren
  4. De Clintons – Twan Huys
    Dit boek viel echt ontzettend tegen. Wie weinig tot niks weet over de Clintons, is dit een prima boekje om mee te beginnen omdat het zo’n dun boekje is. Echter, dit boek voegt niks nieuws toe aan de al bestaande boeken. Twan Huys laat duidelijk merken dat hij kamp Clinton is en laat duidelijk merken dat hij hun tegenstanders veel minder vindt. Dit vond ik erg jammer want zo heb je een nogal bevooroordeeld boek. Er had zoveel meer uit dit boek gehaald kunnen worden. Jammer.
    2 sterren
  5. Het Zwarte Hart – Stephanie Garber
    Dit boek kreeg ik via de VIB-YA Lounge team. Ik had moeite met in dit boeken komen omdat ik Scarlett heel erg irritant vond, maar de wereld en het verhaal waren echt fantastisch.
    4 sterren – recensie volgt

20161129_154159

  1. Meester Bart: ik hoef niet op te letten, ik weet alles al – Bart Ongering
    Dit boek bevat allemaal quotes van leerlingen van de ondertussen beroemde Bart. De quotes waren hartverwarmend en hilarisch en confronterend maar o zo mooi. Echter, het boekje is erg kort en soms had er wel wat context bij verteld kunnen worden.
    3 sterren
  2. Harry Potter and the Cursed Child – Jack Thorne
    Ik denk dat alles al gezegd is over dit boek. #keepthesecrets
    3.5 sterren
  3. Piep zei de muis – M. J. Arlidge
    Niet zo goed als het eerste deel, het kwam wat moeizamer op gang maar wederom weer een goede thriller.
    5 sterren – recensie volgt

De Clintons was duidelijk het meest teleurstellende boek. Daarnaast was November de maand van de Off-Campus serie. Deze serie gaat absoluut tot mijn favoriete series behoren en ik ga absoluut de serie herlezen! Daarnaast was De heerschappij van de Maskers de topper van de maand voor mij! Het enige jammere vind ik dat ik maar vier boeken uit mijn eigen kast heb gelezen. De komende maanden zullen meer in het teken staan van eigen boeken lezen.

Wat is jullie favoriete boek van november?

Geef een reactie

