Bookhaul November 2016

Ik vind het altijd zo leuk om te zien wat iedereen de afgelopen maand voor nieuwe boeken heeft verzameld. Zelf heb ik deze maand maar liefst negen boeken toe kunnen voegen aan mijn uitpuilende boekenkast! (Als je op de titel klikt, wordt naar de Goodreads pagina geleid)

20161201_152457

Aan het begin van de maand kocht ik de Lux-series over via Young Adult Facebook groep. Deze groep is echt niet goed voor mijn boekenkast. Ik zie iets te vaak boeken die ik graag wil. Wel ben ik de afgelopen maanden beter geworden met mezelf in de hand te houden! Ik ben echt dol op de Lux-series. Ik heb de eerste drie delen en de prequel al gelezen maar ik ben zo blij dat ik ze eindelijk in de kast heb staan! Ze zijn zo mooi! Ik ben dan ook gelijk begonnen met Obsidian herlezen.

20161201_152519

Van mijn moeder kreeg ik De Misdaad en het Zwijgen door Anna Bikont. Dit is echt een monster van een boek en heb ik nodig voor mijn scriptie. Het is wel een behoorlijk zwaar en heftig boek en het doet je versteld staan hoe beperkt mensen kunnen denken en waartoe de mensheid in staat is.

20161201_152558

Via het VIB Lounge team, waar ik lid van ben, kreeg ik Het Zwarte Hart van Stephanie Garber inclusief bijpassende boekenlegger. Ik heb het boek al uit en het is een schitterend boek. Ook al werkte Scarlett mij wel een groot deel van de tijd op mijn zenuwen, de rest van het verhaal zat erg goed in elkaar. Daarnaast was de worldbuilding echt magnifiek gedaan.

20161201_152413

Bij de bibliotheek kan je, in verband met Nederland leest, een gratis boek ophalen. Er is keuze tussen drie verschillende boeken en mijn keuze ging naar Morten. Dit een Nederlandse roman over de politiek in Den Haag, in verband met de aankomende verkiezingen leek dit mij wel een toepasselijk boek. The Bletchley Girls kocht ik goedkoop via Bookdepository. Dit boek gaat over vrouwen die tijdens de Tweede Wereldoorlog op Bletchley park werkten. Hier werd onder andere de Enigma Code gekraakt!

20161201_152331

Als laatste deze maand kocht ik nog twee boeken via de Young Adult Facebook groep. Ik ben al van Brandon Sanderson sinds ik Het Laatste Rijk las. Over Staalhart heb ik veel goede dingen gehoord dus ik ben erg nieuwsgierig. Daarnaast kocht ik ook My Life Next Door van Huntley Fitzpatrick. Ook over dit boek heb ik goede verhalen gehoord. Het lijkt mij een fijne roman voor tussendoor.

Welke boeken hebben jullie afgelopen maand aangeschaft?

Geef een reactie

