The Gilmore Girls Book Tag

The Gilmore Girls Book Tag

gilmore-1

Sinds kort kijk ik de serie Gilmore Girls en ik ben verslaafd. Ik ben nu halverwege seizoen 3 en ik vind het echt een heerlijke serie. Vandaag komt op Netflix nieuwe aflevering van Gilmore Girls online. Helaas moeten deze aflevering nog even op mij wachten maar ik denk dat veel mensen wereldwijd deze afleveringen niet snel genoeg kunnen bekijken. Via één van mijn favoriete booktubers, Readbyzoe, kwam ik bij deze tag. In verband met de nieuwe afleveringen leek deze tag mij wel van toepassing!

gilmore-2

Lorelai = a character with a witty or sarcastic sense of humor
Ik moest gelijk aan Rose denken uit de Vampire Academy serie. Deze beschrijving slaat perfect op haar. Ik vind Rose echt een fantastisch sarcastisch personage die haar mannetje staat. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer zij wel iets weg heeft van Lorelai!

gilmore-3

Rory = Favorite Classic
Mijn favoriete klassiekers zijn niet zo moeilijk, ik heb er ook nog niet zo veel gelezen helaas. Pride and Prejudice van Jane Austen vind ik fantastisch en ik kan er van blijven genieten. De andere klassieker die ik werkelijk heerlijk vind is Romeo and Juliet van Shakespeare.

gilmore-4

Luke = a book you secretly love, but are afraid to admit
Deze vind ik echt enorm lastig te kiezen. Ik denk dat de boeken van Calendar Girl een goede keuze zijn voor deze vraag. Er komt zoveel seks in naar voren en soms zelfs een beetje tenenkrommend slecht, maar de boeken zijn zo leuk! Het is echter niet iets waar ik nou duidelijk mee te koop loop.

gilmore-5

Lane = a musical character
Ik moest gelijk aan Mia denken uit If I Stay. Een schitterend boek waarin Mia de cello speelt. Ze speelt zelfs zo goed dat ze auditie mag doen voor Juliard.

gilmore-6

Dean = your first book love
Dat moet Jip en Janneke zijn, als ik mijn moeder mag geloven. Ik kreeg geen genoeg van hun verhalen. Schijnbaar vond ik vooral het verhaal leuk dat ze ruzie hadden. De nostalgie 😉

gilmore-7

Sookie = a book you’ve devoured
Hier kan ik tig boeken noemen. Harry Potter en The Selection series zijn boeken die ik binnen no-time uit had. Mijn meest recente boeken waren denk ik de Off-Campus serie. Ik las de boeken achter elkaar uit en elk boeken binnen enkele dagen tijd.

gilmore-8

Jess = a book you love that gets the most hate
After van Anna Todd is denk ik wel een goede keuze voor deze vraag. Veel mensen vinden After echt een afschuwelijk boek, ik echter vind het een heerlijk boek en kan er geen genoeg van krijgen.

gilmore-9

Miss Patty = a book that was ruined by the hype
Pfff, weer zo’n lastige vraag. Na even door mijn gelezen boeken gebladderd te hebben, ga ik voor Codenaam Coco. Ik las veel lovende recensies over dit boek, zowel op goodreads als bij bloggers. Mijn verwachtingen waren dus best wel hoog. Het boek was naar mijn mening zo ontzettend slecht. Ik denk dat dit mijn minst favoriete boek van 2016 is. Ik vond het echt geen goed boek!

gilmore-10

Emily Gilmore = an expensive book
Ook hiervan heb ik er wat in de kast staan. Sommige van mijn boeken hebben €60 gekost, flink prijzig dus. Na even hebben lopen twijfelen ga ik voor Harry Potter: Page To Screen. Dit boek is elke cent waard. Het is echt zo mooi!

parisgeller

Paris = an uptight character
Scarlett uit Het Zwarte Hart, vooral het eerste gedeelte vond ik haar vreselijk irritant.

Neem deze tag gerust over als je hem ook wilt doen, laat dan wel even een linkje in de reacties achter zodat ik jullie antwoorden kan lezen.

Geef een reactie

