Claire

Claire – Lara Adrian

Uitgeverij: Luitingh Sijthoff
Jaar: 2014 (origineel 2009)
Genre: fantasy, paranormaal
Bladzijdes: 302
Bindwijze: paperback
Serie: Middernacht #6
Waardering: 4 sterren

20161027_161116

Als Claire Roth ’s nachts haar huis uit vlucht voor een vurig kwaad dat rechtstreeks uit de hel lijkt te komen, verschijnt uit het niets Claires ex, vampierkrijger Andreas Reichen. Nu zit ze vast tussen twee kwaden – Andreas’ dierlijke woede en het wezen dat in haar huis verblijft.
Andreas heeft zijn oude liefde maar om één reden opgezocht: hij wil de verantwoordelijken voor de slachting onder zijn vampierbroeders te pakken krijgen; zelfs als dat betekent dat hij Claire als pion moet gebruiken in zijn dodelijke spelletje. (Goodreads)

Deel zes in de Middernacht serie, een heerlijk verslavende serie waar ik geen genoeg van kan krijgen. Ik vind het heerlijk om elk deel een andere vampier te leren kennen plus een stukje achtergrondinformatie dat wordt onthuld. Het is verbazingwekkend dat ik nog geen genoeg van deze serie heb gekregen, meestal raak ik snel op series uitgekeken als ze zo lang doorgaan.

Deel zes focust zich op Andreas Reichen en stamvrouw Claire Roth. Andreas hebben we in de afgelopen delen al een beetje leren kennen. In dit boek is hij op zoek naar wraak voor wat de afslachting van zijn familie in het vorige deel. Dat vond ik echt een afschuwelijke gebeurtenis die mijn hart brak, en het brak Andreas’ hart ook. In de afgelopen delen kregen we een beeld van Andreas als een spontane, vrolijke, hartelijke en liefhebbende man. Hij is in dit verhaal totaal onherkenbaar veranderd. Er zit alleen nog maar woede en pijn en wraak in hem. Adrian weet die woede en pijn fantastisch op papier te zetten. Ze weet Andreas zo te portretteren dat je niet anders dan medelijden met hem kunt hebben. Claire is een vroegere vriendin van Andreas, die later de stamvrouw van Wilhem is geworden. Hij is de aartsvijand van Andreas. Claire is nogal naïef, na verloop van tijd werd dit wel een tikkeltje irritant. Doordat Claire een stamvrouw van een andere vampier is wordt het wel interessanter. Ik vond zowel Claire’s als Andreas’ gaven erg gaaf en goed uitgewerkt.

Wat wat minder goed is uitgewerkt, is het verhaal. Het ging vaak erg gehaast, wat jammer is. Soms mag het iets langzamer gaan plus wat meer verdieping zou niet erg zijn.
Zoals ik al in mijn eerdere recensies van deze serie zei, blijft het “grotere” verhaal ontzettend leuk. Er komen steeds meer details naar boven, plus die ontzettend gave cliffhanger! Ik moet gewoon weten hoe het verder gaat!

Wederom weer een heerlijk deel in de Middernacht-serie. Hoewel ik Claire niet echt fantastisch vond, was Andreas goed! Het verhaal had wat meer verdieping kunnen hebben. Daarentegen zijn de krachten van beide goed uitgewerkt, vooral wat het doet met Andreas op het eind. Door die verrassende cliffhanger wil ik snel doorlezen, op naar deel zeven! Ik vind de covers trouwens echt heel mooi en ze vormen echt een eenheid. Ze zijn veel mooier dan de originele covers!

Geef een reactie

