Wrap-up: September 2016

September was de maand waarin ik weer begon aan mijn studie, hopelijk voor het laatste semester. Daarnaast deed ik mee aan September Sequel Maan (#septsequelmaand) die is georganiseerd door NerdyMommy. Het idee hierachter was om meer series uit te lezen of de vervolgdelen in series te lezen. Aangezien ik in ontzettend veel series bezig ben, leek mij dit wel leuke challenge om mee te doen. In totaal las ik zeven boeken, waarvan er vier delen van een serie zijn.

1475263759042

  • Plechtig Vermoord – J. D. Robb (Eve Dallas #5)
    Ik ben in de afgelopen maanden verslaafd geraakt aan deze serie. Deze maand las ik deel vijf. Ik gaf het boek 4 sterren.
  • Miss Mayhem – Rachel Hawkins (Rebel Belle #2)
    Dit boek leende zich perfect voor de September Sequel – challenge. Het stond al eeuwen op mijn To-be-read lijst om te worden gelezen. Jammer genoeg viel het boek een beetje tegen, wil je meer weten. De recensie is afgelopen week verschenen. Ik gaf het boek drie sterren.
  • De Residentie: achter de schermen van het witte huis – Kate Andersen Brower
    Dit boek geeft een kijkje achter de schermen van het witte huis. Ik vond het ontzettend interessant om zo een kijkje te krijgen achter de schermen. Het gaat er daar totaal anders aan toe dan in Nederland. Dit boek laat weer een ander stukje van die wereld zien. Ik gaf het boek 4 sterren.
  • De Zamperini Legende: van olympisch atleet tot oorlogsheld – Laura Hillenbrand
    Nadat ik de film Unbroken had gezien, werd ik nieuwsgierig naar het boek. Het verhaal was erg schokkend. Bijna alle boeken die ik over de Tweede Wereldoorlog lees, gaan over de Shoah. Dit boek belichtte de gruwelijkheden die in Japan plaatsvonden. Ik gaf het boek 4 sterren.
  • Twilight – Stephenie Meyer (Twilight #5)
    Ik had al zo lang zin in dit boek maar durfde niet zo goed. Het was één van mijn favoriete boeken maar er is nogal wat negatieve publiciteit en meningen rondom dit boek verschenen. Hierdoor werd ik huiverig, wat als… Maar gelukkig vond ik het boek nog steeds net zo fantastisch als de eerste keer dat ik hem las. Daarom gaf ik het boek 5 sterren.
  • Blijf bij mij – J. Lynn (Wait for you #3)
    Dit boek las ik ook in het kader van de September Sequel – challenge. Wederom weer een fantastisch boek! Er zal binnenkort nog een recensie van verschijnen.
  • The Assassin’s Blade – Sarah J. Maas (Throne of Glass #0.1 – #0.5)
    Voordat ik door kan gaan met Heir of Fire was mij aangeraden om eerst de novelles die erbij horen te lezen. Ik vond deze novelles echt fantastisch, vijf sterren.

Mijn favoriete boek van deze maand is overduidelijk The Assassin’s Blade!

Geef een reactie

