Miss Mayhem

Miss Mayhem – Rachel Hawkins

Uitgeverij: Putnam Juvenille
Jaar: 2015
Genre: YA; fantasy, romance
Bladzijdes: 273
Bindwijze: E-book
Serie: Rebel Belle #2
Waardering: 3 sterren

22465605

Life is almost back to normal for Harper Price. The Ephors have been silent after their deadly attack at Cotillion months ago, and her best friend, Bee, has returned after a mysterious disappearance. Now Harper can focus on the important things in life: school, canoodling with David (her nemesisturnedward-slash-boyfie), and even competing in the Miss Pine Grove pageant.
Unfortunately, supernatural chores are never done. The Ephors have decided they’d rather train David than kill him. The catch: Harper has to come along for the ride, but she can’t stay David’s Paladin unless she undergoes an ancient trial that will either kill her . . . or make her more powerful than ever. (Goodreads)

Miss Mayhem is het vervolg op Rebel Belle en ik las het in verband met de #septsequelmaand. Dit werd georganiseerd door NerdyMommy. Rebel Belle was een boek dat echt aangenaam verraste en vond ik echt heel erg leuk. Ik hoopte dat Miss Mayhem net zo leuk zou zijn als Rebel Belle. Er kunnen spoilers in staan van Rebel Belle.

Je hoort vaak over het tweede boek syndroom, dat in een trilogie het tweede deel vaak enorm tegenvalt en meer als een brug voelt dan als een goed onderdeel van de trilogie. Nooit eerder heb ik bij dit syndroom stil gestaan of er last van gehad, tot nu toe! Dit deel was echt een stuk minder dan het eerste deel. Ik denk dat dit deels mijn eigen schuld is. Het duurde ontzettend lang voordat ik in het verhaal kwam. In november 2014 las ik Rebel Belle, bijna 2 jaar geleden, en dat is duidelijk te lang geleden. Veel details was ik jammer genoeg vergeten , waardoor het langer duurde voordat ik in het boek kwam.
Dit was niet de enige reden waarom ik langzaam in het boek kwam. Het verhaal kwam niet echt lekker op gang. Rebel Belle was net wat schattiger, net wat leuker en bevatte net wat meer humor. De actie was net niet genoeg uitgewerkt. Het boek voelde gewoon te gehaast. Als Hawkins iets meer tijd had genomen om het boek uit te werken, was het waarschijnlijk veel beter uit de verf gekomen.

Ik vind Harper echt een fantastisch personage. Ze is verre van perfect, ook al probeert ze zo hard mogelijk om dit wel te zijn. Voor mij is ze echt een typische Southern Belle, ik lees eigenlijk nauwelijks boeken met dit soort types als hoofdpersonage. Daardoor voelt ze voor mij ook wel origineel aan. Ik heb af en toe zo om haar moeten lachen, maar ze wekte ook bewondering op. Haar doorzettingsvermogen is bewonderenswaardig. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van David moet vinden. David bleef een beetje op de oppervlakte en had meer uitgediept kunnen worden. Ryan mag meer worden benadrukt. Ik vond hem iets te veel op de achtergrond terwijl zijn rol vrij essentieel is. Er was trouwens één aspect wat ongeloofwaardig vond. Het had te maken met Ryan en een bepaalde personage. Bijna elke vrouw zal snappen wat ik daar niet geloofwaardig en chill aan vond.

Een leuk boek, maar niet bijzonder helaas. Mijn verwachtingen waren iets te hoog. Wel ga ik absoluut deel drie lezen, nu met iets minder tijd ertussen dan tussen deel één en deel twee. Miss Mayhem had best een sluitend einde, dus ik ben nieuwsgierig naar deel drie. Nog een laatste pro’s voor de covers, ze passen echt fantastisch bij de verhalen!

One thought on “Miss Mayhem

Geef een reactie

