Dylan

Dylan – Lara Adrian

Uitgeverij: l.s Amsterdam
Jaar: november 2013 (origineel 2008)
Genre: Erotische Fantasy
Bladzijdes: 304 bladzijdes
Bindwijze: paperback
Serie: Middernacht #4
Waardering: 3.5 ster

dylan

Journaliste Dylan Alexander stuit bij de ontdekking van een verborgen tombe op een wereld vol duisternis en geheimen. Zo ontmoet ze de aantrekkelijke vampier Rio, die haar onbedoeld meesleurt in zijn strijd tegen de wilde onsterfelijken die de mensenwereld bedreigen. Als Dylan vervolgens een schokkende link ontdekt tussen haar eigen verleden en dat van Rio, moet ze kiezen: Rio’s duistere wereld verlaten, of alles riskeren voor de man die haar ware passie heeft laten zien… (Goodreads)

Ik ben echt dol op de Middernacht-serie, maar je moet ze niet te snel achter elkaar lezen want dan gaan ze te veel op elkaar lijken. Begin januari las ik deel 3, dus toen ik in juni deel 4 las werd het daar wel weer tijd voor. Tijd voor weer een dosis sexy vampiers!

Dylan heeft wederom dezelfde formule als de vorige boeken, wat ik niet erg vind. Eén van de redenen waarom ik het niet erg vind, is vanwege de “worldbuilding”. Ondanks dat de boeken zich in onze wereld afspelen, heeft Adrian een goede “schaduw” wereld gecreëerd voor de vampiers. Elk boek krijgen we een stukje extra informatie over de wereld die Adrian heeft gecreëerd. Tevens komen in elk boek de oude bekenden weer terug zodat we kunnen zien hoe het hen vergaat!

Waar ik dit deel moeite mee had, was met de hoofdpersoon Dylan. Dylan stond mij nogal tegen, vooral de eerste helft van het boek. Het leek alsof ze liever een goed artikel wilde schrijven dan al het andere. Ik vond haar gewoon niet zo leuk als ik de andere stamvrouwen vond. Rio vond ik daarentegen een stuk leuker, en sexy natuurlijk. Adrian heeft hem duidelijk heel goed uitgedacht. Tevens was de verandering die Rio in het boek doormaakt heel logisch en vooral geloofwaardig in beeld gebracht. Ondanks dat ik Dylan geen fantastisch persoon vind, vind ik wel dat Adrian haar karakters goed in elkaar zitten. Ze zijn divers en hebben allemaal hun positieve en negatieve punten en trekken die elke personage uniek maken!

Het verhaal zelf kwam voor mijn gevoel traag op gang. De tweede helft heeft mij echter compleet weggeblazen, dat was het niveau wat ik gewend was van de eerste drie boeken. Ik ben vooral benieuwd naar het “grotere” verhaal dat door alle boeken heen loopt. Daar krijgen we steeds meer informatie over. Ik vind de combinatie zo leuk dat achter het verhaal twee geliefden een groter verhaal vol actie schuilt, hierdoor wordt het niet al te zoetsappig.

Adrian weet met een goede mix van actie, intrige, seks en romantiek een heerlijke serie neer te zetten die absoluut verslavend werkt. Ik ben nu al benieuwd naar het volgende deel!

One thought on “Dylan

Geef een reactie

