Manieren om te lezen #1: Meerdere boek te gelijk…

Laatste las ik op een blog tips om sneller te lezen. Eén van de tips was om maar één boek te gelijk te lezen. En daar zal ze vast gelijk in hebben, maar zelf doe ik dit zelden. Ik lees meestal drie boeken tegelijk! Er zit eigenlijk een best simpele constructie achter:
1 boek uit mijn eigen kast; 1 boek die ik heb geleend van de bieb en 1 boek op mijn e-reader. Ik wil tenslotte wel mijn gelezen-boeken-in-mijn-kast groter maken, maar ik ben nou eenmaal ook een sucker voor de bibliotheek waar ik altijd met een veel te grote stapel vandaan kom! Er zijn gewoon teveel leuke boeken. En dan nog mijn e-reader omdat die weinig ruimte in mijn tas inneemt. Dan heb ik gewoon altijd wat te lezen bij mij! Lekker makkelijk.

Daarnaast vind ik het gewoon ontzettend makkelijk om heen en weer te switchen tussen de verschillende verhalen. Naast dat ik uit praktisch oogpunt verschillende boeken lees, ben ik ook een ontzettende mood-lezer. Soms heb ik ontzettend veel zin in een roman, dan weer in een fantasy verhaal en vervolgens in een historische roman. En dat kan switchen op één avond.
Daarbij moet ik soms na een heftig boek ook even iets anders lezen. Bijvoorbeeld na een thriller waar het angstzweet je nog net niet uitbreekt of een zwaar boek over de Holocaust. Dan moet er even iets luchtigs in voordat ik ga slapen.

IMG_0903.JPG

En wat ik nu op het moment lees? Vier verschillende boeken! (Ja, normaal gesproken probeer ik het bij drie te houden…)
Op mijn e-reader ben ik bezig met Zin; een erotische roman van Nederlandse bodem. En ik ben FAN. Het is echt ontzettend leuk.
Uit mijn eigen boekenkast ben ik bezig met Een meisje dat in vuur en vlam stond. Een interessant boek dat dieper in gaat op de thema’s van Hunger Games serie. Vooral nu de laatste film uit is, een aanrader!, besloot ik eindelijk in dit boek te beginnen!
Een boek van de bibliotheek: in naam van mijn moeder. Een historische roman die zich afspeelt tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar de schrijfstijl ligt mij niet helemaal.
En als laatste ben ik ook nog eens bezig met Wie schrijft onze geschiedenis. Dat gaat over verzet in het getto van Warschau, een onderwerp waar ik graag mijn scriptie over wil gaan schrijven.

Nu ben ik wel benieuwd naar jullie mening. Één boek tegelijk of meerdere?

2 thoughts on “Manieren om te lezen #1: Meerdere boek te gelijk…

  1. Bij mij is het maar één tegelijk. Waarom? Meestal lees ik boeken in vrijwel één sitting. Ben ik te ver in het verhaal verdiept om te stoppen en wil ik niet eens aan andere boeken denken. Ik kan het ook gewoon niet om in verschillende verhalen tegelijk bezig te zijn. Het omschakelen van het ene van het andere verhaal zou mij niet lukken, knap dat het bij jou wel lukt!

    Liked by 1 persoon

  2. Liefst lees ik slechts één boek tegelijk, maar het komt wel eens voor dat ik er twee lees. Meestal gaat het dan wel om twee heel verschillende boeken, bijvoorbeeld één literair verhaal en één YA boek. Wat ik ook wel eens doe is één Engels en één Nederlands boek tegelijk lezen, dan haal je de verhalen ook niet snel door elkaar.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

