Recensie: Faking It

Faking it – Cora Cormack

Uitgeverij = Uitgeverij Q
Jaar = 2013
Genre = New Adult; Roman
Bladzijdes = 284
Bindwijze = paperback
Serie = Losing it #2
Waardering = 3.5 ster

faking it

Max heeft een probleempje. Haar ouders willen langskomen en verwachten de ideale schoonzoon te ontmoeten, niet haar ietwat ruige vriendje die in een band speelt en een grote tattoo in zijn nek heeft. Ze vreest dat haar ouders gaan ontdekken dat ze al een tijdje niet meer eerlijk is geweest en hun financiële steun zullen intrekken. Maar dan ontmoet ze Cade.
Cade is net naar Philadelphia verhuisd en probeert zijn acteercarrière van de grond te krijgen. Max krijgt Cade zo ver dat hij zolang haar ouders in de stad zijn zal doen of hij haar vriendje is. Alleen hadden ze er geen moment op gerekend dat Cade haar ouders met zijn charme en zijn acteertalent zo volledig voor zich zou innemen! Nu willen ze absoluut dat hij met kerst komt logeren. En hoe langer ze doen alsof, des te echter het allemaal lijkt…
(Goodreads)

Ik had absoluut geen hoge verwachtingen van dit boek! Losing It vond ik namelijk niet goed. Kon Faking it beter zijn dan Losing it, of is deze serie gewoon niet mijn ding? Kon Faking it wel mijn aandacht vasthouden? Wel kan ik alvast toegeven dat ik deze cover veel mooier dan de Engelse cover vind.

Het antwoord is ja! Faking it is vele malen beter dan Losing it(gelukkig). Vooral de personages waren zoveel beter dan Bliss en Garrick. Zowel van Max als van Cade ben ik stiekem een beetje gaan houden. De chemie tussen de twee spat van de pagina’s af. (In tegenstelling tot bij Bliss en Garrick) Daarnaast vond ik hun verhaal veel interessanter en zat er meer diepgang in dan bij Bliss en Garrick. Er mocht dan meer diepgang inzitten dan bij Losing it, minder kon ook praktisch niet, maar toch miste ik dat nog wel een beetje. Vooral bij Cade. De diepgang betrof vooral Max. Wat op zich weer niet zo vreselijk is, aangezien Max interessant is. En leuk en stoer! En ik leefde oprecht met haar mee.
Het verhaal is leuk maar een tikkeltje voorspelbaar. Iets wat ik in dit soort verhalen niet erg vind, zolang de personen maar leuk zijn. En gelukkig waren ze dat absoluut.
Wel vond ik dat het tempo van het verhaal een beetje te hoog. Sommige dingen gingen zo snel dat het ongeloofwaardig werd, bijvoorbeeld op het einde met Max en haar ouders.

Faking it is een leuk verhaal, waar de chemie tussen de hoofdpersonages vanaf spat. Het verhaal is leuk, maar niet bijzonder. Daarnaast ging het af en toe te snel. Wel velen malen beter dan deel één, Losing it. Ik wil eigenlijk nog veel meer Max en Cade. Ze zijn gewoon zo leuk!!! Je kan de boeken trouwens uitstekend los lezen.

One thought on “Recensie: Faking It

Geef een reactie

