Recensie: Koffie verkeerd

Koffie verkeerd – Elsbeth Witt

Uitgeverij: Xander Uitgevers
Jaar: 2013
Genre: chicklit
Bladzijdes: 206
Bindwijze: paperback
Serie: Barista #1
Waardering 2.5 ster

koffie verkeerd

Laura weet precies hoe haar toekomstige vriend eruit zal zien: hij heeft blonde krullen en blauwe ogen. Dat vertelt ze haar vriendin Iris, die net als Laura bij koffiebar Barista! werkt. En toch raakt ze ineens compleet in de war van een donkere man met bruine ogen die een paar keer per week koffie komt halen. Ze zou toch niet ineens op een heel ander type vallen, en is deze mysterieuze man misschien echt de ware…? (Goodreads)

Ik had deze serie al een paar keer voorbij zien komen op andere blogs. En daardoor was ik toch wel nieuwsgierig geworden. Maar helaas, het beviel niet zoals ik had gehoopt.
Het was een leuk boek, en dat was het ook wel eigenlijk. Gewoonweg een leuk boek voor tussendoor, en daar is niks mis mee. Het verhaal was leuk en grappig en een tikkeltje voorspelbaar. Ik vond Laura een leuk personage. Ook de setting was leuk. Daarnaast wekten ook de andere personages mijn nieuwsgierigheid op.
De schrijfstijl is simpel, iets te simpel naar mijn smaak. De zinnen zijn kort en simpel. Het verhaal had te weinig diepgang. Dat zie je wel vaker bij dit soort chicklits maar in dit geval vond ik het wel heel erg weinig. Ik denk dat iets meer diepgang het verhaal een stuk beter had gemaakt. Ook ging het verhaal af en toe te snel, wat ook wel met de diepgang te maken heeft. Ik vond de cliffhanger op het einde wel erg leuk.
Een leuke, grappige chicklit voor tussendoor. Het verhaal is leuk maar niet bijzonder, en een tikkeltje voorspelbaar. Ook de schrijfstijl was iets te simpel voor mijn smaak. Daarom maar een 2.5 ster.

One thought on “Recensie: Koffie verkeerd

Geef een reactie

