Recensie: Versplinter me

Versplinter me – Tahereh Mafi

Uitgeverij: Blossom Books
Jaar: 2013
Genre: Young-adult; dystopian; novelle
Bladzijdes: 66
Bindwijze: Hardcover
Serie: Touching Juliette #2.5
Waardering: 2.5 ster

versplinter me

Versplinter me wordt verteld vanuit het perspectief van Adam. Hij heeft veel om over na te denken: zijn verbroken relatie met Juliette, de veiligheid van zijn beste vriend en zijn broertje James, en zijn leven in Omega Point. Maar Adam heeft geen tijd: er is een aanval gepland op Het Herstel – en zij deinzen er niet voor terug om iedereen waar Adam om geeft uit te schakelen.
Versplinter me is deel 2,5 in de Touching Juliette-trilogie. Het verhaal loopt gelijk met het einde (en verder)van Breek me (Goodreads)

Laat ik beginnen met zeggen dat ik niet zo’n novelle lezers ben. Maar Verwoest me vond ik zo overdonderend goed. Door dat boek switchte ik volledig ten op zichten van Warner. Ik was dus ontzettend benieuwd of Mafi aan die hoge verwachtingen kon voldoen? In deel één was ik namelijk fan van Adam, daarna zakte dat een beetje naar beneden. Kon Versplinter me dat weer opkrikken?

Nou, nee! Het verhaal deed me eigenlijk vrij weinig. Ik vond het wel interessant om vanuit Adams gedachtegang te lezen. Het deed hem echter weinig goeds. Ik snap zijn motivatie wel maar dat betekent niet dat ik het ermee eens was. Daarnaast vond ik hem erg wispelturig! Vooral wat betreft Juliette. Waarom laat hij haar zo makkelijk gaan? En waarom laat je anderen niet achter haar aangaan? Ik vond hem eigenlijk steeds erger worden.
En op het moment dat het eigenlijk pas echt interessant werd, stopte het verhaal. Het verhaal was gewoon te kort, jammer! Vooral nu ik bezig ben met Vertrouw me komt dat steeds meer naar voren. Ik had veel liever gehad dat de novelle een deel daarvan zou pakken. Veel interessanter. Ik vond Kenji eigenlijk ook veel leuker in dit deel. (Ik ben sowieso een groot Kenji fan!!!!)
De schrijfstijl blijft echter schitterend en daarin ligt Mafi’s kracht! Daarom moet ik het verhaal ook wel 2.5 sterren geven want haar schrijfstijl grijpt je gewoon aan. Zo mooi en soms haast poëtisch geschreven. En ook erg typerend voor Mafi.
Achterin zat ook nog een interview met Mafi, wat ik erg leuk vond om te lezen. Persoonlijk vind ik het altijd leuk om meer informatie achter de schrijfster te krijgen.

Jammer genoeg dus niet zo goed als de eerdere novelle. Wel een leuke toevoeging maar te kort. Wel heeft Mafi wederom weer mijn visie op een personage weten te veranderen. Toch denk ik dat deze novelle niet zo belangrijk is als de eerder. Haar schrijfstijl blijft prachtig! Leuk extraatje maar niet bijzonder, daarom 2.5 ster.

2 thoughts on “Recensie: Versplinter me

Geef een reactie

