Wrap-up: September

Wrap up

September was een beetje een teleurstellende leesmaand, zeker vergeleken met afgelopen maanden, maar ergens ook wel verwacht. De studie begon weer en ik zit natuurlijk in het bestuur van mijn studievereniging. Ik las zes boeken, waarvan twee hele dunne boekjes waren. Toch waren de boeken die ik las wel ontzettend leuk en/of mooi!

veroordeeld eleanor en park schim en schaduw

Ik begon de maand met Veroordeeld van Karin Slaughter, één van mijn favoriete schrijfsters en by far één van de beste thrillerschrijfsters die er is! Veroordeeld was wederom weer een sterke thriller waarvan ik het einde niet zag aankomen. Het verhaal speelt zich in de jaren zeventig af, maar de racisme problemen die Slaughter aankaart kunnen zich vandaag de dag nog steeds afspelen!
Vervolgens las ik eindelijk een boek van Rainbow Rowell, en dat was Eleanor & Park. Ik vond het echt een schitterend maar vooral ontzettend realistisch boek en dat verraste me.
Ook las ik Schim & Schaduw van Leigh Bardugo. En ik vond het een ontzettend leuk boek. Ik hoop snel deel twee te kunnen lezen maar ik heb eerst wat andere boeken op de stapel om te lezen!

IMG_0078

Eindelijk las ik Versplinter me, een novelle in de Touching Juliette – serie. Ik werd niet zo weggeblazen als bij de eerste novelle Verwoest me, maar het was vermakkelijk.
Waar het licht is blies mij compleet weg. Zo mooi, rauw en realistisch geschreven. Absoluut een van de mooiste boeken die ik heb gelezen deze maand!!!!! En eigenlijk vind ik dat zo’n boek verplicht gelezen moet worden op de middelbare school, maar daarover meer in mijn recensie die snel zal volgen.
Het laatste boek van deze maand was een dun boekje: De vioolbouwer van Auschwitz door Maria Ángels Anglada. Een mooi boekje, maar het deed me niet zo veel. Wel blijft het verhaal erg bijzonder.

Al met al niet heel veel boeken maar wel mooie boeken, en dat vind ik eigenlijk gewoon het belangrijkste! De recensies zal ik zo snel mogelijk proberen online te zetten. Ik zit nu op een totaal van 74 boeken! Dat is volgens mij al meer dan ik vorig jaar in totaal las. Kortom, ik mag niet zeuren.

Wat is jullie favoriete boek die jullie in de maand september hebben gelezen?

Geef een reactie

