TTT: Top Tien Tofste Mythologische Wezens

Elke donderdag organiseert Emmy (zonenmaan) een Top Ten Thursday. Deze week is het thema; mythologische wezens!

  1. Engelen
    Je hebt natuurlijk goede engelen en slechte engelen. In Fallen zitten vooral goede engelen, maar in Angelfall (naar wat ik heb gehoord) wat slechte engelen. Ik vind ze vooral zo schitterend eruit zien met hun enorme vleugels.
  2. Centaur
    Zowel in Percy Jackson als in Harry Potter speelt een centaur een rol. En ook in de oude Griekse mythes kwam geregeld een centaur voor.
  3. Elfen
    Ook elfen komen vaak voor in boeken. Een van die boeken waar ze in voor komen is Lord of the Rings. Vooral bij Legolas zwijmel ik een beetje weg.
  4. Chimaera
    In Daughter of Smoke and Bone komen deze wezens voor en ik ben gefascineerd!
  5. Seraphim
    Ook deze wezens komen voor in Daughter of Smoke and Bone, en de manier waarop Laini Taylor hun tot leven wekt is fantastisch!
  6. Geesten
    De geesten in Harry Potter vond ik echt hilarisch leuk.
  7. Goden
    In Percy Jackson spelen Goden een enorm rol en ik vind het heerlijk hoe de oude Griekse goden worden omgegooid tot echte mensen.
  8. Sirenes
    Sirenes worden veel te weinig gebruikt terwijl ze toch wel kunnen zorgen voor een fascinerend verhaal. Onder andere worden ze benoemd in Lokroep, die ik helaas nog wel moet lezen.
  9. Heksen & Tovenaars
    In de Allerzielen boeken worden heksen uitgebreid uitgelicht, maar er zijn zoveel boeken waarin heksen een grote rol spelen. Harry Potter natuurlijk.
  10. Vampieren
    Ik kan natuurlijk niet om de vampieren heen. In Twilight, Stad der Beenderen, Allerzielen en Dracula onder andere spelen vampieren een belangrijke rol.

Dit was mijn top tien voor deze week. Wat is jouw favoriete mythologische wezen?

Geef een reactie

