Recensie: Op zoek naar geluk

Op zoek naar geluk – Jennifer Probst

Genre: Roman, chick-lit
Bladzijdes: 448
Serie: Op zoek naar de ware #3

1436464354905

Genevieve MacKenzie heeft haar leven volledig onder controle. Ze heeft alles wat haar hart begeert, staat op het punt om te trouwen met een charmante arts en is zelf een talentvolle ­chirurg. Maar op haar trouwdag vlucht ze tot haar eigen verrassing weg door het raam van de kerk… waar haar beste vriend haar letterlijk opvangt.
Als Wolfe zijn beste vriendin op haar trouwdag opvangt na een sprong uit het kerkraam, stelt hij geen vragen. Hij maakt dat ze daar samen wegkomen, vastbesloten om op haar te passen en later de waarheid achter haar wanhoopsdaad te achterhalen. Maar als zijn eigen gevoelens meer dan platonisch blijken te zijn, beseft hij dat hij de vriendschap op het spel moet zetten om zijn eigen hart en de vrouw van wie hij houdt te beschermen. Kan de vriendschap tussen Wolfe en Genevieve veranderen in iets diepers – of is het al te laat voor ware liefde? (
Goodreads)

Weglopen van je eigen huwelijk. Dat is wel een knallend begin van een boek! Al vanaf het eerste boek in de op zoek naar de ware – serie was ik al nieuwsgierig naar Genevieve. Toen had ik al door dat er iets fout zat in haar relatie. Met Wolfe hebben we al kennis gemaakt in de Getrouwd met een miljonair – serie. Beide ontzettend interessante personages, die me al voor dit boek fascineerde. Er kan dus wel gesteld worden dat ik reikhalzend naar dit boek uitkeek. Alleen die cover, ik vind hem echt afschuwelijk. Die hakken zijn echt spuuglelijk. Dat moest even van mijn hart!

Zoals als gezegd begint het boek met het weglopen van Genevieve van haar eigen huwelijk. Ze springt uit het raam van de kerk waar toevallig Wolfe, haar beste vriend, staat te roken. Het is het begin van een rollercoaster. Dit boek heeft dezelfde formule als de andere boeken van Jennifer Probst. Dat is dan ook niet echt het verrassende onderdeel van dit boek. Wel weet Probst elke keer weer nieuwe karakters tot leven te blazen. Ook Genevieve en Wolfe zijn weer totaal anders dan de vorige hoofdpersonages. Genevieve is niet echt de zelfstandige vrouw die de andere vrouwen wel waren. Ooit was ze dat maar door omstandigheden is dat veranderd. En Wolfe? Ik ben dol op die gozer. Een stoere, knappe man die ook een soft randje heeft.

Ik vond dit boek het heftigste boek in de reeks. Er komen nogal wat heftige onderwerpen aan bod, het doet me bijna aan een New Adult roman denken. Onderwerpen als seksueel misbruik van kinderen, drugsverslaving, bedreigingen en (geestelijke) mishandeling worden niet geschuwd. Toch voelde het boek niet heel zwaar aan. Het bleef op een bepaalde manier licht. Ook komt er genoeg (hete) seks aan bod, maar niet overbodig. De fijne schrijfstijl die Probst in haar andere boeken hanteerde, komt hier uiteraard ook weer voorbij. Sommige punten waren absoluut voorspelbaar maar niet vervelend. Dat hoort nou eenmaal bij dit genre boeken.

Wederom dus een goede roman van Jennifer Probst waarvan ik heb genoten. Haar fijne pakkende schrijfstijl zorgt ervoor dat je het boek makkelijk uitleest. Wel vond ik dit boek een stukje heftiger door de onderwerpen die aan bod komen. Wat Wolfe en Genevieve meemaken is niet licht. Ook vind ik dat Probst op een goede manier geestelijke mishandeling aan de kaak stelt. Hoe manipulatief mensen kunnen zijn en hoe dat je leven naar de klote kan helpen. Een sterke roman vandaar vier sterren.

One thought on “Recensie: Op zoek naar geluk