Ik bezocht de kringloopwinkel…

Zaterdag bezocht ik met mijn moeder de kringloopwinkel. Daar kom ik nooit met lege handen vandaan. Maar ik ben erg tevreden met mijn buit!

kringloop

Wings – Aprilynne Pike
Laurel woont op het platteland bij haar hippieouders, die haar uit overtuiging zelf onderwijzen. Wanneer ze naar de stad verhuist en daar naar de middelbare school moet, heeft ze het lastig.
Ze mist haar thuis enorm, ook al lukt het aardig op school en raakt ze goed bevriend met David, een knappe jongen uit haar klas die haar steunt en begrijpt. Tot Laurel merkt dat ze – letterlijk – vleugels krijgt.
Ze durft haar ouders niet in vertrouwen te nemen en gaat samen met David op zoek naar haar afkomst. Zo komt ze te weten dat ze een vondelingetje was. Haar wereld wordt helemaal dooreengeschud wanneer ze op een dag de elf Tamani ontmoet.
Hij vertelt haar meer over haar verleden. De twijfel groeit: is ze zelfs wel menselijk?
(Goodreads)
Ik heb al redelijk wat gehoord over dit boek en ben dan ook erg nieuwsgierig. Gewoon een lekker boekje voor tussendoor, verwacht ik zo.

Een vrouw aan de macht – Carl Bernstein
De legendarische Watergate-journalist Carl Bernstein komt met een magnifieke, onthullende en veelomvattende biografie van een geteisterde, maar ook ijzersterke en door en door politieke vrouw: Hillary Rodham Clinton. Een indringend portret.
(Goodreads)
Dit boek leende ik ergens vorig jaar al van de bibliotheek, en ben toen tot halverwege gekomen. Ik vind Hilary Clinton een fascinerende vrouw. Ik hoop dat zij de volgende president van de Amerika wordt. Daarnaast geeft het boek ook een interessant kijkje in de politiek van de Verenigde Staten, die totaal anders werkt dat wij gewend zijn.

Wachten op het donker – John Marsden
Als Ellen en haar vrienden enkele ‘wilde’ oorlogsweeskinderen redden uit de handen van de bezetters, krijgen ze een heel peloton achter zich aan. Als het hen dan toch lukt om hun veilige verblijfplaats, de Hel, te bereiken, gaan de kinderen ervandoor. Het wordt een helse zoektocht die het uiterste van hen vraagt. Terug in de Hel proberen ze wat tot rust te komen. Maar ze ontdekken ook sporen van de vijand. Een voedselverzamelactie loopt echter totaal uit de hand, een ware ramp wordt het. Zullen ze uit de handen van de vijand kunnen blijven?
(Goodreads)
Ik ben deze serie aan het sparen. Ik vind dit echt een fantastische serie die ik in mijn jeugd heb echt verslonden. Dit boek kon ik dus echt niet laten liggen!

Jonathan Strange en Mr. Norrel – Susanna Clarke
At the dawn of the nineteenth century, two very different magicians emerge to change England’s history. In the year 1806, with the Napoleonic Wars raging on land and sea, most people believe magic to be long dead in England–until the reclusive Mr Norrell reveals his powers, and becomes a celebrity overnight.
Soon, another practicing magician comes forth: the young, handsome, and daring Jonathan Strange. He becomes Norrell’s student, and they join forces in the war against France. But Strange is increasingly drawn to the wildest, most perilous forms of magic, straining his partnership with Norrell, and putting at risk everything else he holds dear
(Goodreads)
Heel toevallig schreef een vriendin van mij een goede recensie over dit boek op goodreads, twee dagen voor ik de kringloopwinkel binnenging. Zij gaf het vijf sterren. Daarnaast trok me de beschrijving van het boek enorm. (Ik heb de Nederlandse versie gekocht)

Public Enemies – Bryan Burrough
Public Enemies is the story of the most spectacular crime wave in American history, the two-year battle between the young J. Edgar Hoover and his FBI, and an assortment of criminals who became national icons: John Dillinger, Machine Gun Kelly, Bonnie and Clyde, Baby Face Nelson, Pretty Boy Floyd, and the Barkers. In an epic feat of storytelling, Burrough reveals a web of interconnections within the vast American underworld and demonstrates how Hoover’s G-men secured the FBI’s rise to power.
(Goodreads)
Dit boek heb ik jaren geleden al een keer opgepakt. Het onderwerp fascineert me en ik ga dit boek binnenkort zeker oppakken om het nu ook echt uitlezen. Daarnaast is ook er ook een film over gemaakt met Johnny Depp in de hoofdrol.

2 thoughts on “Ik bezocht de kringloopwinkel…

Geef een reactie

