Recensie: Obsidian

Jaar: 2011
Genre: Young-adult; bovennatuurlijk
Bladzijdes: 287
Serie: Lux #1

obsidian

Starting over sucks.
When we moved to West Virginia right before my senior year, I’d pretty much resigned myself to thick accents, dodgy internet access, and a whole lot of boring…. until I spotted my hot neighbor, with his looming height and eerie green eyes. Things were looking up.
And then he opened his mouth.
Daemon is infuriating. Arrogant. Stab-worthy. We do not get along. At all. But when a stranger attacks me and Daemon literally freezes time with a wave of his hand, well, something…unexpected happens.
The hot alien living next door marks me.
You heard me. Alien. Turns out Daemon and his sister have a galaxy of enemies wanting to steal their abilities, and Daemon’s touch has me lit up like the Vegas Strip. The only way I’m getting out of this alive is by sticking close to Daemon until my alien mojo fades.
If I don’t kill him first, that is…(Goodreads)

In het buitenland zijn deze boeken erg populair. Vooral op bookstagrams zie ik de boeken vaak voorbij komen. In Nederland hoor je er bijna nooit iemand over. Wat heel gek is, want deze serie is een absolute aanrader. En verdient ook in Nederland een schare fans!

Katy verhuist naar een gehucht een West Virginia en moet overnieuw beginnen. Ze gaat wonen naast Daemon en Dee, een tweeling. Waar ze gelijk heel erg goed kan opschieten met Dee, is Daemon een ander verhaal. Hij is gewoonweg onbeschoft en onaardig tegen haar. Maar er is ook een onweerstaanbare aantrekkingskracht tussen de twee. Maar de tweeling zijn niet wat ze lijken. Langzaam komt Katy erachter wat ze zijn, aliens, of te wel de LUX. En wordt ze in een wereld gezogen waar ze niet meer uitkomt.

Ik ben erg positief over dit boek. Katy is een erg leuke persoonlijkheid. Ze heeft zowel positieve als negatieve karaktertrekken, ze is niet perfect. Ow, en had ik al verteld dat ze ook blogt over boeken! Dan hebben we nog Daemon, die onweerstaanbaar is. Niet alleen voor Katy, maar ook voor mij en, denk ik, een hoop andere lezers. Ook al kan hij echt een klootzak zijn op zijn tijd. Maar hoe verder je in het boek komt, hoe meer je erachter komt waarom hij zo’n hufter is. Daarnaast bezit hij de nodige humor. Armentrout heeft haar personages goed uitgewerkt. Hun karakters, hun beweegredenen en hun verledens. Ook het “alien-zijn” is goed uitgewerkt. Ik vond de krachten die de Lux hebben goed uitgewerkt en origineel. De lichtkrachten worden erg gaaf beschreven en ik kon me het goed voorstellen hoe het er uit zou zien. Je merkt dat Armentrout goed weet hoe het werkt en in elkaar zit.

De schrijfstijl van Armentrout is erg fijn. Er wordt langzaam uitgewerkt naar een bepaalde gebeurtenis. Dit gaat niet te snel. En ook de relaties die Katy met mensen aan knoopt voelen natuurlijk aan. De hoofdstukken zijn niet te lang maar eindigen vaak wel met een cliffhanger zodat je wel door moet lezen. Daarnaast is er meer dan alleen het liefdesaspect tussen Katy en Daemon, ook al kan de aantrekkingskracht tussen hen niet weerstaan. Er komt namelijk ook nog de nodige actie in het boek voor, en daar heb ik echt van genoten.

Een heerlijk boek vol liefde, drama en een hoop actie. Een goed uitgewerkte wereld die nog wel een paar vraagjes achterlaat, maar er komen nog vier delen dus daar maak ik me geen zorgen over. Armentrout heeft een fijne schrijfstijl die naar meer verlangt. Ik ben erg nieuwsgierig geworden naar de LUX die origineel zijn uitgewerkt. Het einde laat een hoop vragen achter maar gelukkig zijn er vervolgdelen!

One thought on “Recensie: Obsidian