Recensie: Op zoek naar het onmogelijke

Jaar: 2014
Genre: roman, chick-lit
Bladzijdes: 344
Serie: op zoek naar de ware #2
Waardering: 3.5 sterren

1436464337366

De knappe, volslanke Kennedy, directeur van matchmakingbureau Kinnections, lijkt op alle fronten een succesvolle vrouw. Maar onder dat masker van zelfvertrouwen gaat een onzeker meisje schuil dat niemand dichtbij laat komen. En al helemaal geen mannen. Nate Dunkle is een verlegen wetenschapper die tot nu toe weinig succes heeft gehad in de liefde. Kennedy weet zeker dat ze hem kan helpen, maar terwijl ze voor hem aan de slag gaat, raakt ze ongemerkt meer van hem gecharmeerd dan ze had kunnen denken. Durft ze haar hart te volgen, of blijft ze toekijken hoe Nate de ware liefde vindt – bij iemand anders? (Goodreads)

Ik ben geen super grote chick-lit/ roman fan, mijn voorkeur gaat eerder naar iets uit waar een beetje actie in voor komt. Maar van Jennifer Probst ben ik absoluut fan. Ik heb Getrouwd met een miljonair serie verslonden en ben dan nu ook bezig met Op zoek naar de ware serie. Ik vind het echt heerlijke boeken. En toen ik deel 2 en 3 zag staan bij de bieb, was ik verkocht. Die gingen sowieso mee naar huis. En nog diezelfde dag begon ik aan Op zoek naar het onmogelijke.

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik heb genoten van dit boek. Het verhaal wordt vertelt vanuit twee perspectieven: Kennedy en Nate. Kennedy is een van de drie vrouwen, samen met Kate en Arilyn, achter het datingbureau Kinnections. In het vorige deel hebben we al kennis gemaakt met Kate die haar ware liefde vond en vingen we al een glimp op van Kennedy. Dit boek is dus Kennedy de hoofdpersoon. Zij is vooral het zakelijk brein van het bedrijf. Een pittige tante die eigenlijk niemand toe laat. Ze gebruikt mannen voor seks maar aan relaties doet ze niet. Nate is een enorme nerd, niet alleen in zijn werk(luchtbouw ingenieur) maar ook de manier waarop hij zich kleedt en gedraagt. Hij droomt van ware liefde, een huwelijk en een gezinnetje. In hem ziet Kennedy de ultieme uitdaging, aangezien ze zelf niet in ware liefde geloofd. Maar langzaam begint Kennedy gevoelens voor Nate te krijgen, waar ze wanhopig tegen vecht.

Elk Jennifer Probst boek wat ik heb gelezen heeft eigenlijk dezelfde formule. Dus haar boeken worden na een tijdje wel voorspelbaar. Maar dat vind ik helemaal niet erg. Dit soort boeken zijn gewoon boeken die je lekker tussen door kan lezen. Heerlijk om dat op zijn tijd te doen, vooral in de zomer als ik lekker veel vrije tijd heb. Echter de manier waarop Probst deze formule invult verschilt elk boek. Ook heeft elk boek een ander personage met een eigen stem. Ook al zijn de vrouwen bijna altijd sterke, zelfstandigen vrouwen. Zo is Kennedy ook. Daarnaast heeft Kennedy ook nog de nodige (onverwerkte) trauma’s uit haar jeugd die af en toe terugkomen. Zij is weer een heel ander type dan Kate in het vorige boek was. Om Nate heb ik zo veel lol gehad. Ik heb soms echt hardop moeten lachen. Hij is echt een ontzettende kluns, en de manier waarop hij met vrouwen om gaat… het is soms echt vreselijk. Maar hij wil zo graag. Dat levert hem dan weer credits op.

Probst geeft een leuk inkijkje in het wereldje van het daten. Ze laat allerlei types de revue passeren en dat maakt het extra leuk. Wat ik ook een ontzettend pluspunt vind, is dat er allemaal oude personages voorbij komen. Niet alleen uit het vorige boek, maar ook uit de eerste serie, Getrouwd met een miljonair, komen mensen weer voorbij. Zo kom je te weten hoe het nu met die mensen gaat. Erg leuk gedaan. Ik ben namelijk altijd nieuwsgierig hoe het met de mensen na het boek vergaat.

Ik ben erg positief over dit boek. Door de fijne schrijfstijl, niet te lange hoofdstukken en afwisseling van perspectieven vloog ik door het boek. Een van de minpuntjes die ik heb is dat je af en toe midden in een alinea van perspectief wisselt. Dit zorgt nog weleens voor onduidelijkheid. Het verhaal is weliswaar voorspelbaar maar het blijft erg leuk gedaan. Daarnaast vond ik Kennedy en Nate erg leuke personages, met een eigen en andere stem dan de personen in de vorige delen. 3.5 sterren voor deze lekkere, feel-good roman die absoluut geschikt is voor een zomerse dag!

One thought on “Recensie: Op zoek naar het onmogelijke