Ik ging naar de bibliotheek en vond … #1

Er zijn maar weinig dingen die ik echt heb gemist toen ik in Spanje woonde, maar de bibliotheek bezoeken was er één van. Ik vind het altijd heerlijk om door die rijen boekenkasten door te lopen. Het is meestal ook ontzettend rustgevend. Ik mocht van mezelf maar zeven boeken meenemen, maar ik uiteindelijk kwam ik met TIEN boeken thuis. Een excuus is dat drie boeken daarvan stripboeken waren.

20150709_154115Ik ben geen supergrote chicklit fan, verre van zelfs. Maar Jennifer Probst vind ik altijd erg leuk om te lezen. De Getrouwd met de Miljonair – serie heb ik al volledig verslonden. Toen ik deel 2 en 3 van de Op Zoek naar de Ware – serie zag staan nam ik die gelijk mee! Op het moment lees ik deel 2.

1436464316749

Ook nam ik twee fantasy boeken mee. Vertrouw me van Tahereh Mafi is het laatste deel in de Touching Juliet – serie die ik erg goed vind. Ben dus erg benieuwd naar de afsluiter van deze goede serie. Zowaar stond het eerste deel van De Brug der Tijden in de kast. Deze schrijver wordt de nieuwe George Martin genoemd. Nou het boek is sowieso iets dunner, maar ik heb niks met vergelijken. Elk boek verdient op zichzelf te worden gelezen zonder altijd vergeleken te worden. Maar ik ben erg benieuwd naar deze serie.

1436464377965

En ook van de Middernacht – serie hadden ze eindelijk deel één in de kast staan. Dar was ik al een tijdje naar op zoek. Eindelijk gevonden dus. Ik heb al een paar positieve recensies over dit boek gelezen, en ben erg nieuwsgierig. Tatiana de Rosnay zal voor vele geen onbekende zijn. Met Haar Naam was Sarah werd ze wereldberoemd, maar de boeken die daarna kwamen vielen mij tegen. Ze konden het niveau van Haar Naam was Sarah niet evenaarden. Toch besloot ik dit boek mee te nemen. Is het niks, dan heeft het me ook geen geld gekost zullen we maar zeggen 😉

1436464394916

Dit was het enige boek wat ze van Unni Lindell hadden staan, maar gelukkig had ik die nog niet gelezen. Begin dit jaar las ik Honingval en dat vond ik een goede thriller. Ik wil graag meer van deze schrijfster lezen. Zijn haar andere boeken net zo goed als Honingval. Mijn moeder en oma zijn in ieder erg positief over deze schrijfster.

1436464409047

Als laatste stond ik voor de kasten met de stripboeken en Graphic Novels. Ik nam er drie mee. De Exodus heb ik al uit en morgen verschijnt er een recensie. Daarnaast leende ik De Kasteel van de Djinns. Dit is het tweede deel in de Verborgen Geschiedenis. Het gooit de wereldgeschiedenis in een ander sausje, maar wel met alle belangrijke gebeurtenissen. Als laatste leende ik Het Vermogen. Dit is de Graphic Novel van De Boeken van de Zieners. Dit boek van Robin Hobb heb ik al gelezen en vond ik erg goed. Maar ben nu wel nieuwsgierig naar hoe ze het hebben verbeeld. Alleen jammer dat dit deel twee is, dus deel één heb ik gelijk gereserveerd.

unnamed (1)

Gaan jullie wel eens naar de bibliotheek? 

2 thoughts on “Ik ging naar de bibliotheek en vond … #1

Geef een reactie

