TTT: Top Tien boeken die je tijdens het lezen de adem benamen

TTT: Top Tien boeken die je tijdens het lezen de adem benamen

En het is weer tijd voor de wekelijkse Top Ten Thursday die wordt georganiseerd door Emmy van zonenmaan.
De boeken staan op willekeurige volgorde. Elk boek dat mij de adem benam verdient het om in de spotlight te staan!

  1. Harry Potter en de Relieken des doods – J. K. Rowling
    Alleen al door het aantal doden werd me af en toe de adem benomen. En dan heb ik het nog niet eens over de verhaallijnen en plottwisten!
  2. The One – Kiera Cass
    Dat einde, wat overigens veel te snel ging, was wel even een schok!
  3. Verloren Vrouw/Gone Girl – Gillian Flynn
    Iedereen die dit boek heeft gelezen snapt wat ik bedoel. Halverwege het boek!
  4. Het Laatste Rijk – Brandon Sanderson
    Ten eerste, is dit echt een fantastisch boek. Onder andere dood de verschillende plottwisten die mij echt de adem benamen.
  5. Een Storm van Zwaarden – George R. R. Martin
    God, wat heb ik toch een haat/liefde verhouding met deze boeken(en de serie trouwens). Maar dit boek was van deel 1 tot 4 het meest schokkende boek.
  6. Spotgaai – Suzanne Collins
    Nog zo’n boek met plotwendingen die ik niet weg kon leggen en me vaak genoeg de adem benam. En die doden! (En ook de andere boeken van The Hunger Games blijven adembenemend)
  7. Onyx – Jennifer L. Armentrout
    Sommige veranderingen had ik aan zien komen, de meeste echter niet. En die waren soms best adembenemend.
  8. De Duistere Kant van Mara Dyer – Michelle Hodkin
    Nog zo’n boek die de adem beneemt.
  9. De Waarheid over de Zaak Harry Quebert – Joël Dicker
    Zoveel punten die ik niet had zien aankomen en daardoor me vaak genoeg de adem benam.
  10. De Baby’s van Mauthausen – Wendy Holder
    De manier waarop de mensen in de concentratiekampen werden behandeld blijft mij de adem ontnemen, zo onwerkelijk is het.
Geef een reactie

