Recensie: De Debutante

De Debutante – Su Quinn

Uitgeverij: Xander
Jaar: mei 2015
Genre: erotische roman
Bladzijdes: 320
Bindwijze: E-book
Serie: Devoted #2
Waardering: 3 sterren

9200000035749235

Wanneer leerlinge Sophia de koelbloedige, maar fascinerende acteur en docent Marc Blackwell voor het eerst ontmoet, had ze niet durven dromen dat ze verwikkeld zouden raken in een verboden, maar liefdevolle relatie. Marc en Sophia besluiten hun affaire naar buiten te brengen.
Iedereen is in de ban van de verboden liefdesrelatie en volgt Sophia op de voet. Marc domineert Sophia en sleept haar mee in zijn duistere wereld vol intensiteit en passie. Ze maakt kennis met zijn donkere verleden en geheimen. Zijn controle over haar maakt haar diepste angsten los. Is hun liefde sterk genoeg om te overwinnen?(Goodreads)

Een paar weken geleden las ik al De Leerling (recensie), waar ik doorheen vloog. Weliswaar vond ik het geen hoogstaand boek maar wel ontzettend vermakelijk. Ik was dan ook erg nieuwsgierig naar hoe het verder zou gaan met Sophia en Marc, en hoe hun relatie zie zou ontwikkelen.

Dit boek gaat direct door waar De Leerling eindigde. Sophie en Marc besluiten hun relatie publiekelijk te maken, met alle gevolgen van dien. Het bewijst wederom hoe naïef Sophia is. Een puntje waar ik me vorig boek af en toe al aan kon ergeren maar dat ik dit boek echt zwaar irritant vond. Haar naïviteit is echt te irritant voor woorden. Mede hierdoor, of vooral hierdoor eigenlijk, vind ik Sophia geen fijn personage. Marc vond ik een stuk interessanter. Er kwam veel informatie over zijn verleden naar buiten. Tevens vond ik hem dit boek iets normaler. Ik merkte dat hij een (lichte) groei doormaakte. En ook de manier waarop hij met Sophia omgaat, verandert in het boek ten goede.

Quinns sterke punt blijft haar schrijfstijl. Het sleurt je het boek in en laat je doorlezen. De korte hoofdstukken zijn wederom weer erg prettig en maken het verslavend. De verhaallijnen in dit boek vond ik leuker dan in deel één. De nieuwe personages die worden geïntroduceerd zijn leuk. Tevens is er veel minder nadruk op seks. Alleen miste ik verdieping. Veel gebeurtenissen gingen zo snel, er was weinig rust. Als er iets meer verdieping in bepaalde gebeurtenissen en personages was toegevoegd, had dat het boek enorm opgehaald.

Alsnog vond ik het een erg vermakelijk boek. De heerlijke schrijfstijl van Quinn en Marc zorgen ervoor dat ik het boek drie sterren geef. Dus ben je nog op zoek naar vermakelijke roman voor tijdens je vakantie, kan ik de boeken van Quinn aanraden!

Geef een reactie

