De Top 3 van deze helft van het jaar

Sanne van de pagina omslaan schreef vandaag een blog over haar top 3 van het jaar. Wat ik persoonlijk heel knap vindt. Maar ze daagde haar lezers ook uit om dat te proberen. Tot vandaag las ik in totaal 48 boeken, waarvan 40 boeken nieuw zijn. De top 3 heb ik gekozen uit de boeken die voor mij nieuw waren.

Boeken die de top 3 net niet hebben gehaald:
+ Sterrenhemel – Colleen Hoover
+ Onyx – Jennifer L. Armentrout
+ De Baby’s van Mauthausen – Wendy Holder (Recensie)

Op nummer 3:
The Coincidence of Callie and Kayden – Jessica Sorensen
For Kayden, suffering in silence was the only way to survive. If he was lucky, he could keep his head down, do as he was told, and make it through the day. But one night it seemed like his luck-and his life-might finally end . . . until an angel named Callie appeared just in time to rescue him.
Callie has never believed in luck. Not since her twelfth birthday when everything was taken from her. After the worst was over, she locked up her feelings and vowed never to tell anyone what happened. Now, six years later, she continues to struggle with the painful secret that threatens to consume her.
When fate lands Kayden and Callie at the same college, Kayden is determined to get to know the beautiful girl who changed his destiny. Quiet and reserved, Callie still fears letting anyone else into her world. But Kayden is certain that Callie has come back into his life for a reason. And the more he tries to be a part of her life, the more he realizes that, this time, it’s Callie who needs to be saved . . .

Dit was het eerste boek dat ik van Sorensen las, en ik ben verkocht! Daarna las ik nog twee boeken die ik net zo fantastisch vond als dit boek, maar omdat dit mijn eerste Sorensen was zet ik dit boek op drie.(Recensie)

Op nummer 2:
De Zieneres – Michael Scott
San Francisco
Nicolas en Perenelle Flamel hebben nog één dag te leven en hun staat nog één ding te doen. Ze moeten San Francisco verdedigen. De monsters die op het eiland Alcatraz zijn verzameld, zijn losgelaten en op weg naar de stad. Als ze niet worden tegengehouden, zullen ze iedereen en alles op hun pad vernietigen.
Maar zullen de tovenares en de legendarische alchemist, zelfs met de hulp van twee van de grootste krijgers uit de geschiedenis en mythen, in staat zijn de stad te redden? Of is dit het begin van het einde van de mensheid?
Danu Talis
Sophie en Josh Newman zijn tienduizend jaar teruggereisd in de tijd naar Danu Talis, achter dr. John Dee en Virginia Dare aan. Op dit legendarische eiland begint en eindigt de strijd om de wereld. Scathach, Prometheus, Palamedes, Shakespeare, Saint-Germain en Jeanne d’Arc zijn eveneens op het eiland. En niemand weet zeker waarvoor of voor wie de tweeling zal vechten. Op deze dag zal de strijd om Danu Talis gewonnen of verloren worden.
Maar zal de legendarische tweeling zij aan zij de strijd aangaan? Of ieder voor zich – de één om de wereld te redden, de ander om die te vernietigen?

Wat een fantastisch eind van een vreselijk goede serie. De manier waarop alles samenkomt, alle verschillende mythes en geschiedenis verhalen die samen komen.Echt fantastisch! Ik raad iedereen deze serie aan, vooral mensen die hebben genoten van Percy Jackson.

En numerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr 1:
Samensmelting – Veronica Roth
Wat als je hele wereld een leugen was?
Wat als een enkele keuze alles veranderde?
Wat als liefde en loyaliteit je dingen liet doen die je nooit verwacht had?
Veronica Roth’s Divergent-trilogie begon met Inwijding en Opstand. Het explosieve slot Divergent 3 – Samensmelting onthult de geheimen van de dystopische wereld.

Heel mensen hebben problemen met dit boek. Ik daarentegen vond het een super goed boek. Zo totaal anders dan ik had verwacht. IJzersterke afsluiter van een fantastische trilogie! Er komt binnenkort nog een recensie online!

3 thoughts on “De Top 3 van deze helft van het jaar

    1. Ja ik snap wel een beetje waarom. Ik zit nog steeds met een recensie te klooien omdat ik het zo lastig vind om goed te formuleren wat ik er nou precies van goed (behalve een sterk en origineel plot enzo )

      En de zieneres vond ik heerlijk. De hele serie trouwens!

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

