TTT: Top Tien Zomerse Boeken

Het is weer tijd voor Top Ten on Thursday, georganiseerd door Emmy van zonenmaan.net . Deze week is het thema zomerse boeken. In de zomer lees ik meestal net even wat meer luchtige boeken. Maar daarnaast moet er ook wel een beetje actie in zitten natuurlijk.

18189606847550520442293

  1. Since You’ve Been Gone – Morgan Matson
    Dit boek is echt het ultieme zomerse boek. Het speelt zich af tijdens de zomervakantie. Wat ik ook erg goed vind aan het boek is dat het niet op liefde focust, maar op vriendschap! Daarnaast staan er super leuke challenges in, en leuke afspeellijsten.
  2. Rebel Belle – Rachel Hawkins
    Een heerlijke young-adult met een hoop actie. En erg origineel.
  3. Anna and the French Kiss – Stephanie Perkins
    Dit boek is ook zo’n ultiem zomers boek. Met een hoop liefde en drama en humor. Hij is pas geleden ook in het Nederlands verschenen. De recensie vindt je hier.
  1. To All the Boy’s I’ve Loved Before – Jenny Han
    Ja, ik las dit boek een paar weken geleden. Ideaal voor op vakantie of gewoon lekker in de zon. Ik schreef er ook een recensie over, die je hier vindt.
  2. Cinder – Marrisa Meyer
    Een heerlijke hertelling van Assepoester. Het speelt zich af in de toekomst, in een wereld die erg op de onze lijkt. Assepoester is hierin alleen een halve robot.
  3. Het Huwelijkscontract – Jennifer Probst
    Natuurlijk moet er gewoon een lekkere chicklit tussen zitten. De huwelijks serie van Jennifer Probst is een echte aanrader.
  4. De Waarheid over de Zaak Harry Quebert – Joël Dicker
    Een goede thriller is voor mij ook onmisbaar tijdens de zomer. Vorige zomer las ik dit boek. En het is echt steengoed. Het zet je constant op het verkeerde been!
  5. Veilige Haven – Nicholas Sparks
    Nicholas Sparks mag natuurlijk niet ontbreken. Veilige haven vond ik een heerlijk boek, maar ook zijn andere boeken zijn aanraders voor tijdens de zomer.
  6. After – Anna Todd
    Ik ben verslaafd aan deze serie. Komende zomer staan deel 3 en 4 op de planning. Over deel één schreef ik al een recensie, die je hier kan vinden, mocht nog twijfelen over deze serie.
  7. The Selecton – Kiera Cass
    Afsluiten met een lekkere ya-roman. The Selection is gewoon een lekker boek waarbij je je verstand op nul kan zetten en lezen.

Wat zijn jullie favoriete zomerse boeken? Nog aanraders?

6 thoughts on “TTT: Top Tien Zomerse Boeken

    1. Trouwens: misschien is er wat misgegaan, maar jij hebt Seeker gewonnen via mijn winactie op De Pagina Omslaan. (Whoehoe!) Ik heb je een mail gestuurd, maar nog geen antwoord ontvangen, dus ik denk dat er iets niet helemaal goed ging. Zou je me een mailtje willen sturen met je adres etc. zodat het boek jouw kant op komt :)?

      Liked by 1 persoon

      1. Ohhh sorry, ja ik heb em gehad en het doorgemaild, maar daar heb ik nog geen reactie op gehad van de uitgever.

        Like

Geef een reactie

