Recensie: De Leerling

Uitgeverij: Xander
Genre: Erotische Roman
Bladzijdes: 319
Serie: Devoted #1
Waardering: 3 sterren

25256153

Marc is jong, succesvol en sexy. Maar hij is ook Sophia’s docent… Als Sophia een plek bemachtigt aan het Ivy Drama College kan ze haar geluk niet op. De toneelschool is opgericht door Marc Black – een van Engelands beroemdste acteurs – en hij geeft er zelf ook les. Hij staat bekend om zijn ijzeren discipline, striktheid en veeleisendheid. Maar Sophia voelt zich aangetrokken tot deze afstandelijke, maar fascinerende docent. Sophia raakt in de ban van Marc, Marc valt voor de onschuld van Sophia. Hij laat haar grenzen overschrijden die ze niet voor mogelijk hield. Alle regels die tussen een docent en een leerling bestaan, worden moeiteloos overboord gegooid. (Goodreads)

Dit boek was absoluut een interessant. Ik begin met de schrijfstijl. Dat was namelijk het sterkste punt van dit boek. Quinn heeft een hele prettige schrijfstijl ontwikkeld waardoor je door het boek heen vliegt. Ook de relatief korte hoofstukken dragen hier goed aan bij. Ik kon het boek met moeite wegleggen. Steeds had ik, nog een hoofdstuk! Dat werden er altijd meer.

Over de hoofdpersonages ben ik wat minder tevreden. Sophia vond ik nogal oppervlakkig, tikkeltje naïef en onderdanig. Ook is ze veel te gemakkelijk om te praten. Bij veel gebeurtenissen was ze niet op haar gemak maar doet ze het onder dwang toch. Ook de manier waarop ze door haar familie(lees stiefmoeder) wordt behandeld vind ik niet normaal. Ze is gewoon een gratis huissloof.
En dan hebben we Marc, de onweerstaanbare docent. Ik vind het interessant en hij heeft iets. Maar ik vind het ook een eikel vanwege de manier waarop hij met Sophia omgaat en haar ontzettend dwingt. Hij zegt constant dat hij Sophia nergens toe wil dwingen en ze gewoon nee moet zeggen als ze het er niet mee eens is. Maar ondertussen dwingt hij haar wel degelijk. En als ze nee zegt, luistert hij eigenlijk niet. Niet echt een normale relatie als je het mij vraagt. Ook vond ik hun relatie zich veel te snel ontwikkelen. Sommige dingen gingen zo gehaast, zonde. Er mist daardoor wat diepgang.

Dan heb je ook nog de seks, die toch wel een belangrijk deel van het verhaal vormt. Het zal me niks verbazen als het veel met vijftig tinten grijs vergeleken wordt. Vijftig tinten grijs heeft me nooit kunnen schokken, de seks in dit boek heeft me wel kunnen schokken. Ik zat af en toe echt met rode oortjes te lezen, wat mij niet zo vaak overkomt. Dat vond ik voor de vergadering wel weer eens leuk.

Ik geef het boek drie sterren. Ook al ergerde ik me af en toe groen en geel aan Marc en Sophie, ik kon het boek gewoon niet wegleggen. Daarnaast vond ik de schrijfstijl ook enorm fijn. En ik ben absoluut benieuwd nieuwsgierig naar boek twee: De Debutante.

2 thoughts on “Recensie: De Leerling