Tag = boeken = dit of dat?

Tag = boeken = dit of dat? Ik kwam deze boektag ergens op internet tegen en ik vond hem leuk om te doen. Als je hem wil overnemen, neem hem gerust over!

  1. Audioboek of echt boek? Echt boek. Ik ben niet zo’n fan van audioboek. Als ik dan tussen e-book of echt boek moet kiezen ga ik voor een echt boek. Het voelt zo fijn om door een boek te kunnen bladeren, en de meeste boeken ruiken ook lekker :p Maar e-books zijn ook heerlijk. Als ik een weekend terug naar mijn moeder ga of op vakantie is een e-reader ideaal want het neemt geen gewicht en ruimte in!
  2. Paperback of Hardcover? Hardcover, het staat zoveel mooier in mijn boekenkast. (Ook al zijn ze meestal wel iets duurder maar dat heb ik er voor over!) En meestal blijven de boeken ook veel mooier.
  3. Fictie of non-fictie? Beide maar ik denk dat ik over het algemeen meer fictie lees. Maar ik lees ook graag biografieën of verhalen over personen/gebeurtenissen in de geschiedenis(geschiedenisstuddent)!
  4. Verzonnen of in de echte wereld? Als het goed is uitgewerkt is een verzonnen wereld heerlijk. Ik kies gewoon lekker beiden!
  5. Harry Potter of Twilight? Van beide series heb ik op hun eigen manier genoten. Maar ik ga voor Harry Potter. Ik ben met die boeken opgegroeid en pak ze er nog regelmatig bij. Het eerste boek las ik toen ik acht was, en de laatste film kwam uit toen ik zeventien was.
  6. Lenen of kopen? Kopen natuurlijk. Maar lenen(van de bieb) is echt een uitkomst. Zeker als je over een bepaald boek twijfelt of iets nieuws wilt proberen. Of als gewoon zo super veel leest dat je portemonnee het niet bijhoudt.
  7. Boekenwinkel of on-line? Ik kan daar uren blijven.
  8. Stand-alone of serie? Beide! Soms heb ik zin in een serie, soms in een standalone.
  9. Zwaar en dik of lief en kort? Ga ik toch voor zwaar en dik! Maar af en toe is een lief en kort boek ook nodig.
  10. Romantisch of actie? Weer beide :p maar als ik moet kiezen… ga ik denk ik toch voor… actie(met een beetje romantiek 😉 ).
  11. Lezen in een knusse omgeving of in de zon? In de zon! Ik ben dol op de zon en vervloek daarom Nederland ook weleens. Veel te weinig lekker weer.
  12. Warme chocolademelk of koffie? Warme chocolademelk
  13. Eerst de recensie lezen of zelf beslissen? Soms kom ik door recensies op nieuwe boeken maar soms heb ik daar gewoon geen zin in en besluit ik zonder recensies te lezen of het iets voor mij is.

tumblr_m6f8xylJm11rocpjxo1_500

Bron: Tumblr

2 thoughts on “Tag = boeken = dit of dat?

  1. Wat een leuke tag!
    Audioboek of echt boek? — Zonder twijfel een echt boek! Het voelt inderdaad zo fijn om door een boek te kunnen bladeren en te snuffelen.
    Paperback of Hardcover? — Paperback, omdat die goedkoper zijn en ik bijna alleen maar paperbaks in mijn kast heb staan.
    Fictie of non-fictie? — Fictie, omdat je daar zou lekker bij kan wegdromen.
    Verzonnen of in de echte wereld? — Verzonnen wereld, zelfde reden als de vorige vraag 🙂
    Harry Potter of Twilight? — Harry Potter! Ik hou niet zo van Twilight.
    Lenen of kopen? Kopen, maar ik en mijn beste vriendin lenen ook veel aan elkaar uit.
    Boekenwinkel of on-line? Boekenwinkel als ik tijd heb, online als ik een doel heb en één bepaald boek wil hebben.
    Stand-alone of serie? Beide!
    Zwaar en dik of lief en kort? Weer beide haha, net waar ik zin in heb.
    Romantisch of actie? Pfff, gecombineerd is het beste!
    Lezen in een knusse omgeving of in de zon? Knusse omgeving, want in de zon val ik altijd in slaap haha.
    Warme chocolademelk of koffie? Warme chocolademelk
    Eerst de recensie lezen of zelf beslissen? Zelf beslissen, en als ik heel erg twijfel eerst een recensie lezen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

