Wrap-up Mei 2015

Wrap up

Ik verwachtte deze maand weinig te kunnen lezen. Tenslotte moest ik tentamens leren, en ook nog eens in een andere taal waardoor het me nog meer tijd zou kosten dan gewoonlijk. Maar schijnbaar had ik toch te veel tijd over. Ik las deze maand namelijk VEERTIEN boeken, ik denk zelfs dat dat een nieuw record is. Van de veertien boeken, herlas ik er twee en zijn dus twaald nieuw.

(Als je op de covers klikt, kom je op de goodreads pagina van de boeken)

25370614 22918050 22559_5404126d59650_22559

Deze maand begon ik met een biografie over Bep Voskuijl, één van de vier helpers van Anne Frank. Ik was erg onder de indruk van Bep Voskuijl: het zwijgen voorbij. Eindelijk kwam dan ook The Heir uit, en ik was er zo blij mee. In maart was ik al begonnen in dit nogal lijvige boek, en in mei las ik dan eindelijk Het Vuur van de Herfst uit. Ik was er niet zo tevreden over als was over de eerste drie delen van De Reiziger cyclus.

1022588 1992804 1992805

Vervolgens las ik drie manga’s uit, Nana volume 8, 9 en 10. Ben je nog op zoek naar leuke manga serie? Dan raad ik je deze met klem aan. Ik geniet echt enorm van de avonturen van de twee Nana’s. Ze zijn geschreven door Ai Yazawu.

17456958 18231545

Tevens las ik deel twee en drie van The Boleyn King serie: The Boleyn Deceit en The Boleyn Reckoning. Van deel twee staat al een recensie online, van deel drie kunnen jullie snel een recensie verwachten. Over het algemeen heb ik echt genoten van deze serie. Ook vond ik alle boeken gelijkwaardig aan elkaar, terwijl je tegenwoordig toch vaak hoort dat of deel twee of deel drie niet zo goed is. Met deze serie had ik daar gelukkig geen last van.

23781233 1188947218591022

Ook las ik twee historische romans over de Tweede Wereldoorlog: De Lege Stad en Het meisje uit de trein. Beide waren zeer indrukwekkende boeken die, als je geïnteresseerd bent in de Tweede Wereldoorlog, ik zeker aanraad.
Daarna las ik The Coincidence of Callie and Kayden, waar jullie ook binnenkort een recensie over kunnen verwachten. En ik eindigde de maand met Samensmelting. Ik heb eindelijk de divergent serie uitgelezen en ik vond het fantastisch. Ik ben van plan een uitgebreide recensie over dit afsluitende deel te schrijven die ergens komende week of de week daarop online komt.

206120677872108 9161907
Daarnaast herlas ik twee historische romans: The White Queen(De Rozenkoningin) en The Red Queen(De Roos van Lancaster) beide van Philippa Gregory. In de maand juni kunnen jullie van de eerste vier boeken in de cousins’ war een recensie verwachten.

Zoals ik al zei is deze maand waarschijnlijk een record maand aan gelezen boeken. Ik vind het lastig om er een favoriet uit te pikken omdat ik verschillende soorten boeken heb gelezen. Ik sta voor mijn reading challenge op het moment op de 32 van de 50 boeken. Zeer goed op schema dus! Misschien toch maar mijn challenge omhoog gooien?

Hoeveel hebben jullie deze maand gelezen?

One thought on “Wrap-up Mei 2015

Geef een reactie

