TTT: Top Tien Favoriete Gaven/Krachten in boeken

Het is weer tijd voor nieuwe top tien on Thursday! (Georganiseerd door zonenmaan.net) Deze week is het thema favoriete krachten/gaven in boeken. En dat was toch nog best een lastige om tot de tien tekomen!

  1. Toverkracht – Harry Potter
    Wie anders moet er op één 😛

    tumblr_m9qzxodhbU1retl4bo1_1280

  2. Tussen werelden kunnen reizen – Stad van Maskers
    Ik heb alleen nog maar deel 1 gelezen in deze serie maar ik vond het concept erg leuk bedacht!
  3. Vliegen – Dromendochter
    Wie wil er nou stiekem niet vliegen.
    23198165
  4. Metaal vormer – Het Laatste Rijk
    Ik weet niet zo goed hoe ik deze magie moet benoemen maar het is in ieder geval erg origineel bedacht en goed uitgewerkt. En het lijkt me super vet om deze krachten te beheersen.
  5. Elementen beheersen – De geheimen van Nicholas Flamel
    Ik vind de magie in deze boeken zo vet. Vooral ook hoe ze aan je aura zijn gekoppeld.
  6. Licht krachten – Obsidian
    Ook deze krachten zijn anders dan standaard, en ik ben er nog steeds niet achter hoe ze precies werken. Maar erg gaaf zijn ze wel.
  7. Runen magie – Stad van Beenderen
    Je kan er van alles mee, altijd handig! En het is weer net even iets anders dan in andere fantasy boeken.
  8. Gedachten lezen – Twilight
    Stiekem willen we toch wel weten wat er in het hoofd van een ander omgaat 😛
  9. Tijdreizen – Outlander/De Reiziger
    Het lijkt me erg bijzonder om te kijken hoe het er in een andere tijd aan toeging.
  10. Goden krachten – Percy Jackson/Goden van Olympus
    Ja, het lijkt een beetje op nummer vijf maar de uitwerking daarvan is toch weer compleet anders. En de zoon of dochter van een God zijn, heeft zo zijn voordelen.

Dit was mijn top tien deze week!

Welke krachten zouden jullie willen beheersen?

2 thoughts on “TTT: Top Tien Favoriete Gaven/Krachten in boeken

Geef een reactie

