TTT: Boeken die zo dik zijn, dat ik ze liever oversla

Ja, het is weer tijd voor een nieuwe Top Ten Thursday(verzorgt door Emmy van zonenmaan.net).
Persoonlijk heb ik totaal geen moeite met dikke boeken dus heb ik deze TTT iets aangepast(sorry Emmy)! Boeken die zo dik zijn dat ik er geen genoeg van kan krijgen!!! Ik heb het wel in willekeurige volgorde gedaan!

  1. Het Spel der Tronen – George R. R. Martin 767 bladzijdes(Deel 1)
    Alle boeken van deze befaamde serie zijn angstaanjagend dik.  Ik snap heel goed dat mensen dat het mensen afschrikt om ze te gaan lezen, maar laat de dikte je absoluut niet afschrikken. Deze boeken zijn het absoluut waard. De wereld die Martin heeft geschapen moet een kans worden gegeven! Ik kan absoluut geen genoeg van deze serie krijgen, zowel op scherm als in woord.
  2. Het lot van de familie Meijer – Charles Lewinsky 667 bladzijdes
    Nog zo’n enorm dik boek. Dit boek is best een zwaar boek, je moet je hoofd er constant bij houden maar het zit enorm goed in elkaar. De manier waarop de Lewinsky deze familie tot leven wekt, magnifiek gewoon.
  3. De Reiziger cyclus – Diana Gabaldon ongeveer 1100 pagina’s (Deel3 en 4)
    Het Vuur van de Herfst & De Verre Kust hadden beide meer dan 1100 pagina’s, tenminste de versies die ik las. Deze serie zit vol actie, liefde maar ook vol details. Ze zijn behoorlijk dik maar daar had ik geen moeite mee. De Verre Kust had 1164 pagina’s maar ik had het boek uit in 8 dagen.
  4. Fall of Giants –Ken Follett 944 bladzijdes
    Een schitterend epos over de Eerste Wereldoorlog. Echt een prachtig boek, alleen een nadeel: het houdt ontzettend onhandig vast in bed! Gelukkig is deel twee weer net zo onhandig dik!
  5. Eragon serie – Christopher Paolini 704 bladzijdes (deel 4)
    Het eerste boek mag dan niet zo dik zijn maar de andere drie boeken zijn toch wel dikke pillen! Maar wederom weer verrukkelijke dikke boeken! En een serie die absoluut de moeite waard is om te worden gelezen.
  6. Het Laatste Rijk – Brandon Sanderson 639 bladzijdes
    Deze fantasy serie is echt formidabel. Het zit zo goed in elkaar, en vooral zo origineel. De rest van deze serie staat hoog op mijn lijstje als ik terugkom!
  7. De Waarheid over de Zaak Harry Quebert – Joël Dicker 632 bladzijdes
    Schitterende thriller die me steeds op het puntje van mijn stoel liet zitten. En dat einde had ik echt niet zien aankomen. Maar gaat het boek nou eigenlijk wel over die moordzaak?
  8. Zeg me wie ik ben – Julia Navarro 832 bladzijdes
    Nog zo’n prachtig levensverhaal opschreven. Een verhaal dat zich in Spanje, Nazi-Duitsland, Griekenland, Italië en Groot-Brittannië afspeelt, tijdens de tweede wereldoorlog en de koude oorlog.
  9. Mist over Londen – C. J. Samson 605 bladzijdes
    Ik was echt overdonderd door dit boek. Ik had nooit verwacht dat ik dit boek zo heerlijk zou vinden. En door de actie vlieg je door het boek heen.
  10. De boekendief – Markus Zusak 558 bladzijdes
    Dit boek is op een bijzondere manier geschreven. En als de Dood een verhaal vertelt moet je tenslotte wel luisteren.
2 thoughts on “TTT: Boeken die zo dik zijn, dat ik ze liever oversla

Geef een reactie

