Recensie: The Boleyn Deceit

The Boleyn Deceit – Laura Andersen

Uitgeverij: Ballantine Books
Jaar: november 2013
Genre: Historische Roman
Bladzijdes: 416
Bindwijze: E-book
Serie: The Boleyn Trilogy #2
Waardering: 4 sterren

17456958

Perfect for fans of Philippa Gregory, Alison Weir, and Showtime’s The Tudors, The Boleyn Deceit is the captivating new novel set in the imagined Tudor court of King Henry IX, son of Henry VIII and Anne Boleyn, who must navigate a terrain rife with palace intrigue, impending war, and unbridled passions.
The regency period is over and William Tudor, now King Henry IX, sits alone on the throne. But England must still contend with those who doubt his legitimacy, both in faraway lands and within his own family. To diffuse tensions and appease the Catholics, William is betrothed to a young princess from France, but still he has eyes for only his childhood friend Minuette, and court tongues are wagging.
Even more scandalous—and dangerous, if discovered—is that Minuette’s heart and soul belong to Dominic, William’s best friend and trusted advisor. Minuette must walk a delicate balance between her two suitors, unable to confide in anyone, not even her friend Elizabeth, William’s sister, who must contend with her own cleaved heart. In this irresistible tale, the secrets that everyone keeps are enough to change the course of an empire.
(Goodreads)

Afgelopen week konden jullie al mijn recensie over deel één, The Boleyn King, lezen. Hier is mijn recensie over deel twee.

Dit boek vond ik een stuk beter dan deel één. Meer actie, meer uitdieping van karakters, een beetje meer van alles eigenlijk. De strijd tegen mensen die niet geloven dat William op de troon blijft duurt voort. En ook de dreiging van Spanje en Frankrijk blijft. Om Frankrijk te vriend te houden verloofd William zichzelf met de dochter van de koning van Frankrijk. Maar in werkelijkheid wil hij trouwen met Minuette. Zij is echt verliefd op Dominic, en hij op haar. En dan is er nog Elisabeth, die verliefd is op Robert Dudley.

De personages blijf ik het leukste aspect van het boek vinden. De vriendschap staat in dit boek meer onder druk. Iedereen heeft zo zijn eigen geheimen. Minuette was gelukkig wat minder naïef, maar nog steeds enorm eigenwijs. Ik vind de liefde tussen haar en Dominic zo leuk. William begin ik steeds minder te mogen. Hij pakt wat hij wil en gaat daarbij, behalve zijn koninkrijk, ook zijn eigen vrienden voorbij. Elisabeth kwam dit boek wat meer uit de schaduw. Je ziet haar steeds meer ontplooien. Wat ik leuk vind dat historische figuren in dit boek terugkwamen die in het echt een belangrijke rol in het leven van Elisabeth speelde. Walsingham en John Dee, deze toevoeging vond ik echt heel erg leuk. Ook lord Rochford komt terug, een van mijn lievelingspersonages. Ik heb nog steeds geen idee wat er in die man omgaat. Hij blijft ontzettend intrigerend. Wat ik wat minder vond dat Anne Boleyn en haar verhaal eigenlijk niet meer in het verhaal terugkwamen. Dat vond ik echt een gemis. Ik ben/was zo benieuwd naar haar verhaal!

Ik ben nu echt heel erg benieuwd naar het derde deel, waarin ik zo snel mogelijk in ga beginnen. Ik wil weten hoe het afloopt voor Minuette en Dominic, kunnen zij bij elkaar blijven? Ook ben ik benieuwd hoe William transformeert, nog meer dan hij al in boek twee heeft gedaan. En dan heb je nog Elisabeth, gaat zij alsnog op de troon komen zoals haar is voorspelt? Ik wil antwoorden!

One thought on “Recensie: The Boleyn Deceit

Geef een reactie

