SSS: Super 6 auteurs van eigen bodem

SSS: Super 6 auteurs van eigen bodem

Elke zaterdag organiseert Book Babbles een Super Six Saturday. Vandaag is dat je top zes auteurs van eigen bodem. Ik vond dit best lastig omdat ik eigenlijk naar verhouding vrij weinig Nederlandse auteurs lees.

  1. A. f. Th. Van der Heijden
    Zijn roman Tonio over zijn overleden zoon vond ik een van de beste Nederlandse boeken die ik heb gelezen. Zijn manier van schrijven spreekt mij enorm aan.
  2. Harry Mulisch
    Zijn boek De Ontdekking van de Hemel zit echt zo grandioos goed in elkaar. Ik heb echt geen flauw idee hoe je zoiets kan bedenken. En dan ook nog op zo’n manier kan opschrijven! Ook de aanslag vond ik leuk.
  3. Simone van der Vlught
    Ik ben echt gek op haar geschiedenis boeken voor jongeren. Een van haar boeken die in mijn bezit is, is zelfs door haar gesigneerd! Ik ben ook echt nieuwsgierig naar haar nieuwste roman De Lege Stad.
  4. Marieke van der Pol
    Haar boek Bruidsvlucht, die ook verfilmd is als Brideflight, is een van  mijn favoriete boeken. Ik heb hem ook echt al te vaak herlezen!
  5. Arthur Japin
    Vaslav stond op mijn eindlijst van Nederlandse boeken. En ik vond dit echt een verrassend leuk en goed geschreven boek. Ook De Overgave vond ik een bijzonder boek. Op mijn to read lijstje staat absoluut nog Een Schitterend Gebrek.
  6. Carry Slee
    In mijn “jeugd” heb ik haar boeken echt verslonden. Zij moest dus absoluut in dit rijtje voorkomen!!!

En dit was mijn top 6 van auteurs van eigen bodem. Dat ging makkelijker dan ik had verwacht om eerlijk te zijn.

One thought on “SSS: Super 6 auteurs van eigen bodem

  1. Ik ben ook groot fan van Harry Mulisch en Arthur Japin 😀 Tonio van A. F. Th. Van der Heijden vond ik persoonlijk niet zo’n heel goed boek.. (al vind ik Het Leven Uit Een Dag wel een aanrader!)

    Like

Geef een reactie

