Nieuw in Mei

Nieuw in Mei

In mei komen er weer genoeg nieuwe, leuke boeken uit en op een paar daarvan zit ik met smart te wachten!!!

The Heir – Kiera Cass
Twenty years ago, America Singer entered the Selection and won Prince Maxon’s heart. Now the time has come for Princess Eadlyn to hold a Selection of her own. Eadlyn doesn’t expect her Selection to be anything like her parents’ fairy-tale love story. But as the competition begins, she may discover that finding her own happily ever after isn’t as impossible as she always thought

Ik sprong nog net geen gat in de lucht bij het horen dat Cass een nieuw boek ging uitgeven in de Selectie serie. En die cover!!!!!!!!! Zo schitterend. Ik heb haar ook mogen ontmoeten toen ze in Nederland was en mijn boeken door haar laten signeren. Ze is ook zo’n leuk mens!!! Ik heb het boek al besteld via bookdepository en ik kan niet wachten. De fans voor de Nederlandse versie moeten alleen nog iets langer wachten.
Verwacht: 5 Mei

PS. I Still Love You – Jenny Han
Lara Jean didn’t expect to really fall for Peter.
She and Peter were just pretending. Except suddenly they weren’t. Now Lara Jean is more confused than ever.When another boy from her past returns to her life, Lara Jean’s feelings for him return too. Can a girl be in love with two boys at once?

Afgelopen maand las ik deel 1(To All the Boys I’ve Loved Before) uit en ik heb erg genoten van die boek. Als stand-alone was het ook een prima boek geweest maar ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar het vervolg. En de covers van deze serie zijn ook zo mooi.
Verwacht: 26 mei

After 2: Je kan leven zonder hem – Anna Todd
De achttienjarige Tessa Young heeft haar vriendje en overbezorgde moeder achtergelaten om te gaan studeren aan de universiteit van Washington. Dit had ze al jaren gepland en ook de rest van haar toekomst lijkt al helemaal vast te liggen. Maar dan ontmoet ze Hardin. Hij is onaardig en zit onder de tattoos en piercings.
Zonder dat ze het wil weet Hardin een grote passie in Tessa naar boven te halen. Ze leert zijn wilde en romantische kant kennen en wordt gedwongen een keuze te maken tussen haar vertrouwde jeugdvriendje Noah, en een toekomst die spannend, nieuw en onbekend is…

Ik heb deel 2 al in het Engels gelezen maar voor de Nederlandse fans is hier deel twee! Ik vond persoonlijk dit deel nog beter dan deel 1.
Verwacht: 19 mei

Over de grens – Katie McGarry
Een liefde zo verkeerd… en toch zo goed.
Niemand weet waarom de populaire Echo opeens een outsider is geworden. Wat er die afschuwelijke nacht is gebeurd, kan ze zich zélf niet eens meer herinneren, maar de gevolgen zijn duidelijk. Op school ontwijkt iedereen haar, en haar strenge vader houdt haar voortdurend in de gaten.
Maar als Noah in zijn zwartleren jack haar leven binnenwandelt, verandert alles. Hij zou fout zijn, een player, gevaarlijk zelfs. Echo weet dat ze hem beter uit de weg kan gaan.
Maar toch… toch heeft ze het gevoel dat hij de enige is die haar begrijpt en dat ze op het punt staat een grens over te gaan, iets waarvan ze niet eens wist dat ze het durfde…

Een nieuwe New Adult serie die absoluut de moeite waard is om te proberen. In het Engels is het al een grote hit. Ik weet alleen niet of ik zo’n fan ben van de vertaling van de titel.
Verwacht: 12 mei

De 100. Thuis – Kass Morgan
Het derde boek begint waar Dag 21 ophield: met de evacuatie van de Kolonie uit het ruimteschip. Als de transportschepen neerstorten op de Aarde, leidt Clarke een grote reddingsoperatie. Ze weet dat haar medische kennis hard nodig is, maar wil eigenlijk ook op zoek naar haar ouders, die misschien nog in leven zijn en zich ergens op Aarde bevinden. Bellamy houdt zich afzijdig, bang dat de Kolonie hem alsnog zal straffen voor zijn misdaad, maar niet in staat om zijn nieuwe leven en Octavia helemaal in de steek te laten. Wells hoopt dat hij zijn vader zal vinden tussen de overlevenden uit de transportschepen. En ondanks haar verdriet om haar moeder, is Glass dankbaar dat ze nog leeft en blij dat ze eindelijk samen kan zijn met Luke.
Ook de vice-kanselier heeft de crash overleefd en onder zijn leiding lijkt het leven op Aarde een kopie te worden van het leven in de gevangenis van het ruimteschip. Hij behandelt de 100 als criminelen, sluit Bellamy op voor het neerschieten van de kanselier en lijkt zelfs een executie te plannen.
Clarke, Glass, Bellamy en Wells zullen alles op het spel moeten zetten voor hun vrijheid

Ik heb alleen nog maar deel 1 gelezen maar die smaakte absoluut naar meer. Ook ben ik benieuwd om te lezen hoeveel de serie nog meer verschilt van de boeken.
Verwacht: mei 2015

De verborgen universiteit 3: De stad van de alchemist – Natalie Koch
In De stad van de alchemist gaat Alexa Westerhof op zoek naar de geschriften van de zeventiende-eeuwse magus Morgenstern. Kan zijn muziek de wereld vernietigen of juist verbeteren? En mag je magie opdringen aan de wereld als die daar beter van wordt? Welk spel spelen Jeremy Crowley en Augustus Fenrick? Samen met haar grootvader en vrienden duikt Alexa in de geschiedenis van geheime Londense genootschappen om een antwoord te vinden op alle vragen en te voorkomen dat Morgensterns theorieën in verkeerde handen vallen. Raadselachtige sterfgevallen zorgen voor onrust in Londen en als er rellen uitbreken, lijken de dagen van de stad geteld. Intussen moet Artemus Jones zich verantwoorden voor zijn betrokkenheid bij de gebeurtenissen van twintig jaar geleden en zwerft er een dakloze rond die meer te verbergen heeft dan zijn identiteit.

Deel 3 van deze serie van Nederlandse bodem. Ik heb erg genoten van deel 1 en bij deel 2 ben ik tot halverwege gekomen. Ik ben zeker van plan deze serie volledig uit te lezen!
Verwacht: mei 2015

Seeker – Arwen Elys Dayton
Quin, Shinobu en John ondergaan in Schotland al jaren een intensieve training om een Zoeker te worden.In tegenstelling tot John ronden Quin en Shinobu die succesvol af. Wanneer de twee echter de eed hebben afgelegd die hen tot een echte Zoeker maakt, komen ze erachter dat het nobele doel dat ze dachten na te streven, niet meer bestaat. Quin en Shinobu besluiten te vluchten om hun lot te ontlopen en kiezen allebei hun eigen pad. John is echter op zoek naar hen en de waardevolle athame die de Zoekers gebruiken, om recht te zetten wat er in het verleden met zijn familie is gebeurd. De allesbeslissende strijd om gerechtigheid barst los en Quin zal haar pad voor de toekomst moeten kiezen.

Dit boek wordt enorm gehyped, maar ik ben absoluut benieuwd naar dit boek. Hopelijk wordt het niet zo gehyped dat het uiteindelijk tegenvalt.
Verwacht: 20 mei

Over de schreef – Karen Rose
Inspecteur Stevie Mazzetti heeft al zoveel tegenslag gehad, dat wens je niemand toe. Maar ze is een vechter met een groot rechtvaardigheidsgevoel. Als ze erachter komt dat een oud-collega zich in de nesten heeft gewerkt, wil ze de waarheid boven tafel krijgen. Haar vriend Clay is als voormalig marinier gewend om overal gevaar te zien. Wanneer Stevie in deze zaak te maken krijgt met een psychopaat, doet hij alles doen om Stevie te beschermen, maar dan moet ze wel uit handen zien te blijven van een moordenaar die niets te verliezen en iets angstaanjagends te verbergen heeft.

 Ja een nieuwe Karen Rose. Ik vind haar boeken echt fantastisch en samen met Karin Slaughter staat zij voor mij aan de top van thrillers.
Verwacht: 19 mei

De wraak van zeven – Pittacus Lore
We dachten dat het ergste voorbij was. Na tien jaar waren we eindelijk herenigd en ontdekten we de waarheid over ons verleden. We trainden en werden elke dag sterker. We waren zelfs gelukkig…
Maar we hadden nooit gedacht dat de Mogadoren een van onze eigen Gardes tegen ons op zou zetten. En nu is Acht dood. Ik zou alles doen om hem weer terug te brengen, maar dat is onmogelijk.
Mijn hele leven ben ik al voor de Mogadoren op de vlucht – ze hebben alles van me afgenomen. Maar dat houdt nu op. De strijd gaat door, en ik zal niet rusten voor ik ze allemaal vernietigd heb. En ik heb eindelijk de kracht om terug te vechten

Zelfs ben ik ergens na boek 2 of 3 gestopt maar stiekem ben wel ik nieuwsgierig hoe het nu afloopt.
Verwacht: 6 mei 

Op welk boek wachten jullie gespannen af?

Geef een reactie

