Recensie: Anna and the French Kiss

Anna and the French Kiss – Stephanie Perkins

Uitgeverij: Speak
Jaar: 2010
Genre: Young-Adult, contemporary
Bladzijdes: 372
Bindwijze: paperback
Serie: Anna and the French Kiss #1
Waardering: 5 sterren

17453983

Can Anna find love in the City of Light?

Anna is happy in Atlanta. She has a loyal best friend and a crush on her coworker at the movie theater, who is just starting to return her affection. So she’s less than thrilled when her father decides to send her to a boarding school in Paris for her senior year.

But despite not speaking a word of French, Anna meets some cool new people, including the handsome Étienne St. Clair, who quickly becomes her best friend. Unfortunately, he’s taken —and Anna might be, too. Will a year of romantic near misses end with the French kiss she’s waiting for?
(Goodreads)

Wauw, wat ben ik gek op dit boek. Ik kocht het boek vorig jaar in Dublin. Ik had er al veel over gehoord via instagram waar ik veel bookstagrams volg, en hij was daar ook nog eens goedkoop. Toen ik thuiskwam bleek zelfs een van mijn beste vriendinnen het boek te hebben en ze was er erg positief over. Vlak daarna ben ik in het boek begonnen en wat was dat een goede beslissing.

Anna moet verplicht naar Parijs om daar haar laatste jaar te volgen, tot groot ongenoegen van Anna zelf. Ergens wel logisch, niemand wil in zijn laatste jaar verhuizen naar een land waar je niemand kent en de taal niet spreekt. Maar aan de andere kant… PARIJS!!!!!!!!
Anna was het in begin nog zeurderig. En door het hele boek door maakt ze af en toe beslissingen waarvan je denkt “hoe kan je nou zoiets doen????” En ze is soms zo blind voor wat er om haar heen gebeurd, en voor de mensen om haar heen.
Anna maakt een groep vrienden in Parijs waaronder Étienne St. Clair (alleen al die naam). Ze worden beste vrienden maar je merkt dat er meer speelt onder de oppervlakte maar hij heeft een vriendin. Wat ik erg fijn vind aan Perkins dat ze haar personages echt laat groeien. Ze vallen en staan weer op en leren hiervan. Anna en Étienne groeien door het verhaal naar elkaar toe. Het is geen instalove zoals de vaak ziet in dit soort boeken.

Perkins haar schrijfstijl is simpel maar erg fijn om te lezen. Ik las het in het Engels en lees “licht”. Het leest ook of het heel makkelijk geschreven is. Verliefdheid is een heerlijk gevoel en Perkins heeft dat zo perfect beschreven. Ik vond het zo herkenbaar om dat te lezen. Ik vloog echt door het boek heen. Het is een heerlijk, makkelijk boek, perfect voor in de zomer of het voorjaar, lekker in de zon. Of als je verliefd bent, want dan herken je waarschijnlijk enorm veel in dit boek.

Het boek is ook net in het Nederlands verschenen, maar als je het in het Engels wilt lezen is dat prima te doen. Het is simpel geschreven en weinig moeilijke woorden. Dus voor een beginneling in het Engels is dit boek zeker een aanrader.
(Voor mijn gevoel is deze recensie echt een rommeltje, maar ik ben zo gek op dit boek dat ik het lastig vind om hier een duidelijke(kritische) recensie over te schrijven 😉 gewoon lezen dus!!!)

2 thoughts on “Recensie: Anna and the French Kiss

Geef een reactie

